اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راهی که خوردن نان می تواند به شما در لاغری کمک کند

امروزه رژیم های بسیار زیادی به وجود آمده اند که خوردن کربوهیدرات ها به ویژه نان در آنها ممنوع است اما بهتر است بدانید که یک نان خوب می تواند به شما در لاغر شدن کمک کند.

5 راهی که خوردن نان می تواند به شما در لاغری کمک کند


امروزه رژیم های بسیار زیادی به وجود آمده اند که خوردن کربوهیدرات ها به ویژه نان در آنها ممنوع است اما بهتر است بدانید که یک نان خوب می تواند به شما در لاغر شدن کمک کند.

متخصصان تغذیه بر این اعتقادند که بهتر است میزان کربوهیدرات و نوع کربوهیدراتی که مصرف می کنید را به شکل آگاهانه ای تنظیم کنید و آن را به صورت کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

همچنین مصرف منطقی کربوهیدرات ها می تواند باعث ایجاد احساس رضایت و ترشح هورمون سرتونین (هورمون مربوط به سرخوشی) شود که تمایل شما را برای خوردن تنقلات نامفید کاهش می دهد.

مهم ترین نکته درباره مصرف نان، نوعی نانی است که آن را مصرف می کنید. یک نان پخت شده با آرد سفید و فرآوری شده باعث چاقی می شود در حالی که نان های تهیه شده از آرد غلات کامل می توانند به شما در لاغری کمک کنند.

نان

1. برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد.

نان هایی که از غلات کامل مانند جو دو سر، گندم یا جوانه غلات تهیه شده اند سرشار از فیبر بوده و می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشند.

در واقع مصرف نان تهیه شده از غلات کامل سیر کننده تر بوده و هضم آن بیشتر طول می کشد. که در نتیجه آن شما احساس سیری طولانی تری خواهید کرد، ولع مصرف کمتری خواهید داشت و دستگاه گوارشتان نیز سالم تر خواهد بود.

2. سرشار از فیبر بوده و می تواند به لاغری شما کمک کند.

نان سفید فیبر چندانی نداشته اما نان های تهیه شده از غلات کامل سرشار از فیبر می باشد که مهم ترین ماده مغذی برای لاغری به شمار می رود.

متخصصان تغذیه معتقدند که در یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری لازم است مقدار زیادی فیبر وجود داشته باشد تا میزان کالری مصرفی را کاهش داده و احساس سیری طولانی تری را ایجاد کند.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا هر فرد لازم است میزان 25 تا 30 گرم فیبر را به صورت روزانه مصرف کند که نان تهیه شده از غلات کامل می تواند در هر وعده غذایی 20 درصد از آن را تامین کند.

3. باعث بهبود سلامت روده می شود.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم نان های تهیه شده از غلات کامل سرشار از فیبر بوده که می تواند سلامت روده های شما را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد.

این موضوع می تواند سلامت قلب شما را افزایش داده و به کاهش وزنتان نیز کمک کند.

4. مانع از پرخوری می شود

نان تهیه شده از غلات کامل به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث ایجاد احساس سیری طولانی تری شده که در نتیجه مانع از پرخوری و مصرف کالری بیشتر می شود.

احساس سیری به وجود آمده بر اثر مصرف نان همچنین مانع از آن می شود که شما در طول روز میان وعده هایی زیادی بخورید که به طور کلی مصرف کالری شما را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

5. یک ترکیب عالی در کنار دیگر غذا های مفید است.

به طور معمول خوردن تخم مرغ به تنهایی چندان خوشایند نیست و با نان خورده می شود. غذا های بسیار مفید و سیر کننده دیگری نیز وجود دارند که از این قائده مستثنی نیستند.

خوردن نان تهیه شده از غلات کامل همراه با غذا هایی مانند تخم مرغ، کره بادام زمینی و یا آووکادو می تواند بسیار سالم و سیرکننده باشد و به لاغری شما نیز کمک کند.

تخم مرغ

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد