اونس طلا2326.02
مظنه15,301,000
18 گرم3,532,200
ارزش سکه34,473,153
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

موفقیت دوباره اسپیس ایکس حالا در پرواز آزمایشی استارشیپ

شرکت SpaceX بالاخره و پس از مدت ها حالا نمونه ازمایشی شماره 15 موشک استارشیپ (SN15) را برای اولین بار به طور کامل و سالم روی زمین فرود اورد.

موفقیت دوباره اسپیس ایکس حالا در پرواز آزمایشی استارشیپ


شرکت SpaceX بالاخره و پس از مدت ها حالا نمونه ازمایشی شماره 15 موشک استارشیپ (SN15) را برای اولین بار به طور کامل و سالم روی زمین فرود اورد.

استارشیپ

در این پرتاب نمونه ازمایشی جدید موشک استارشیپ که شامل تغییرات فراوانی نسبت به نسخه پیشین یعنی SN11 هست، به تدریج با خاموش کردن سه موتورش به ترتیب، تا ارتفاع 10 کیلومتری پرواز کرد و بعد از خاموش شدن هر سه موتور، سقوط ازاد خود را شروع کرد و با قرار گرفتن در وضعیت افقی، خود را به سمت محل فرود هدایت کرد. در نهایت با روشن کردن مجدد دو موتور، از حالت افقی به عمودی چرخش کرد و با موفقیت روی زمین فرود آمد. موفقیت های پی در پی این شرکت بعد از مدت ها تلاش و شکست حالا بیشتر از همیشه خود را نشان میدهد.

موشک

بعد از دو هفته پر از موفقیت برای SpaceX که شامل دومین پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی، دو پرتاب موفق ماهواره های استارلینک و فرود کپسول دراگون در شب برای اولین بار در 50 سال اخیر، این شرکت حالا یک موفقیت بزرگ و تاریخ ساز دیگر کسب کرده است و موفقیت امیز بودن طراحی استارشیپ را نشان می‌دهد.

پرواز

این مورد به خصوص با برنده شدن مناقصه سیستم فرود انسان روی ماه (HLS) برای ناسا توسط SpaceX که ارزش 2.9 میلیاردی دارد مهم تر هم خواهد شد به این دلیل که دقیقا با همین موشک قرار هست فضانوردان روی ماه فرود بیایند. لازم به ذکر است که این قرارداد البته به دلیل شکایت دو شرکت کننده دیگر یعنی Blue Origin و Dynetics به صورت موقت معلق شده. اما با موفقیت های پی در پی اسپیس ایکس شاید ساده باشد که این مسائل دقیقا به کجا ختم خواهد شد در واقع با این فرود دلیل ناسا برای انتخاب SpaceX به عنوان یک شریک موفق در این حوزه بسیار قوی تر خواهد شد.

برای ازمایش های بعدی، SpaceX در حال ساخت نمونه ازمایشی شماره 16 و 17 است و با شروع ازمایش بوستر Super Heavy که زیر استارشیپ قرار میگیرد و آن را تا مدار زمین بالا خواهد برد، احتمالا در نسخه ازمایشی SN20 شاهد ازمایش پرواز استارشیپ تا مدار زمین باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد