اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا نوشیدن قهوه و کافئین موجود در آن واقعا برای سلامتی ضرر دارد؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که از دانه قهوه تولید می شود و انسان های بسیاری صبح خود را با نوشیدن قهوه شروع می کنند اما آیا نوشیدن آن برای شما ضرر دارد؟

آیا نوشیدن قهوه و کافئین موجود در آن واقعا برای سلامتی ضرر دارد؟


قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که از دانه قهوه تولید می شود و انسان های بسیاری صبح خود را با نوشیدن قهوه شروع می کنند اما آیا نوشیدن آن برای شما ضرر دارد؟

قهوه یکی از مواد غذایی است که که فواید و ضرر های آن در حاله ای ابهام قرار دارد.اما بدون شک قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها دارای خاصیت ضد التهابی قوی است. همچنین قهوه حاوی پتاسیم، نیاسین، ویتامین E و منیزیم است. حتی قهوه بدون کافئین نیز حاوی این مواد مغذی است.

دانه

آیا قهوه با کافئین بالا وجود دارد؟ جواب این سوال بله است. نوشیدن قهوه با کافئین بالا می تواند موجب ایجاد مشکلات و اختلال در خواب شود. کافئین تاثیر بسیار زیادی بر روی سطح هوشیاری شما دارد به همین افرادی که در دچار خستگی و خواب آلودگی هستند قهوه مصرف می کنند و همچنین پزشکان توصیه می کنند برای داشتن خواب راحت چند ساعت پیش از خواب از مصرف مواد غذایی کافئین دار خودداری کنید.

نوشیدن قهوه دارای کافئین بالا می تواند باعث بالا رفتن تنش و لرزش بدن شود. توصیه می شود زنان باردار در روز تنها 200 میلی گرم کافئین مصرف کنند. همچنین افرادی که دارای فشار خون بالا هستند و یا داروهای خاصی را مصرف می کنند باید قهوه بدون کافئین مصرف کنند.

قهوه

قهوه فیلتر نشده می تواند باعث بالا رفتن سطح کلسترول بد (LDL) خون شود. قهوه فیلتر نشده دارای مقادیری از کافستول و کهول هستند که این دو ماده می توانند سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش دهند. فیلتر قهوه می تواند مقدار زیادی از (LDL) را تصفیه کند.

همچنین در تحقیقاتی که بر روی کودکان انجام شده است نشان داده که نوشیدن قهوه در کودکان بین 5 تا 7 سال می تواند باعث ایجاد شب ادراری در آن ها شود.

عسل

در بیشتر مطالعات در مورد فواید قهوه و یا مضرات آن، قهوه سیاه را با کمی خامه یا شکر بررسی کرده اند. افزودن شربت، خامه و یا کف شیر باعث تغییر در جدول تغذیه قهوه می شود. سعی کنید در صورت داشتن بیماری از نوشیدن قهوه کافئین دار پرهیز کنید و همچنین برخی از روشهای جایگزین برای طعم دادن به قهوه خود را امتحان کنید و به جای اضافه کردن مواد قندی مانند شکر، سیروپ، شکلات و بستنی به قهوه خود از مواد طبیعی مانند دارچین، وانیل و شیر برای طعم دادن به نوشیدنی خود استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد