اونس طلا2394.45
مظنه16,096,000
18 گرم3,715,700
ارزش سکه36,264,288
قدیم (بهار)40,600,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

نوشیدنی های محبوبی که باید از نوشیدن آنها خودداری کنید

هنگامی که احساس تشنگی می کنید به طور معمول به سراغ نوشیدنی های مختلفی می روید که در بسیار از اوقات چندان برای سلامتی شما مفید نیستند.

نوشیدنی های محبوبی که باید از نوشیدن آنها خودداری کنید


هنگامی که احساس تشنگی می کنید به طور معمول به سراغ نوشیدنی های مختلفی می روید که در بسیار از اوقات چندان برای سلامتی شما مفید نیستند.

اسموتی ها، نوشابه های رژیمی و از این دست نوشیدنی ها که طرفداران بسیار زیادی دارند برای سلامتی شما مضر بوده و نوشیدن آنها توصیه نمی شود.

هرچند نوشیدن گه گاه یا یک عدد از این نوشیدنی ها نمی تواند باعث ایجاد مشکل در بدن شما شود اما نوشیدن مدوام و زیاد آنها آثار جانبی بسیار زیادی دارد.

کلینیک مایو تلاش کرده است تا نوشیدنی های مضر برای سلامتی را معرفی کرده و نکاتی را نیز درباره آنها گوشزد کند تا از نوشیدن آنها خودداری کنیم.

بهترین گزینه هایی که شما می توانید با آنها تشنگی تان را از بین ببرید آب، چای های گیاهی و حتی شیر می باشد که مزایای بسیار زیادی نیز برای سلامتی تان دارند.

1. آبمیوه ها

آبمیوه ها به طور معمول از ترکیب آب با کنستانتره میوه تهیه می شوند و مقدار زیادی قند در مراحل تهیه به آنها اضافه می شود که به همراه قند موجود میوه، قندی هم اندازه با نوشابه های گازدار پیدا می کنند.

متخصصان معتقدند که به ویزه کودکان بهتر است از خود میوه ها استفاده کرده و یا آبمیوه های طبیعی تهیه شده در خانه را مصرف کنند و از نوشیدن آبمیوه های بازاری پرهیز کنند.

آبمیوه

2. نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا سرشار از قند و محرک ها بوده و در طولانی مدت می تواند مضرات زیادی را برای سلامتی به همراه داشته باشد.

کلینیک مایو هشدار داده است که بزرگسالان جوان باید از این نوشیدنی ها دور باشند زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش داده و باعث افزایش فشار خون می شوند.

کافئین بسیار بالای موجود در این نوشیدنی ها می تواند تاثیر منفی بر سیستم عصبی انسان گذاشته و میزان قند فوق العاده زیاد آن نیز باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

نوشابه های انرژی زا

3. نوشابه های رژیمی

نوشابه های رژیمی به طور معمول به جای قند شیرین کننده های مصنوعی را درون خود جا داده اند که می توانند برای بدن انسان مضر باشند.

همچنین این نوشیدنی ها بر خلاف تصور می توانند باعث افزایش وزن شما شوند. برای آگاه شدن از مضرات مختلف نوشابه های رژیمی اینجا کلیک کنید.

نوشابه رژیمی

4. نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی یکی از جذاب ترین گزینه ها برای ورزش کاران است اما این نوشیدنی ها معمولا قند بسیار زیادی داشته و می تواند ورزش کردن شما را بی اثر کند.

البته توجه داشته باشید که از نظر کلینیک مایو برخی از نوشیدنی های ورزشی می توانند برای شما مفید باشند. اگر زیاد ورزش می کنید و انتخاب شما نوشیدنی ورزشی است؛ اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی دلخواه شما بیش از 450 میلی گرم سدیم، 30 گرم شکر و 225 میلی گرم پتاسیم در یک بطری 710 میلی لیتری نداشته باشد.

نوشیدنی ورزشی

5. اسموتی های با قند بالا

اسموتی ها می توانند مفید باشند در صورتی که ترکیب خوبی از میوه ها سبزیجات را درون خود جا داده باشد و قند بیشتری به آن اضافه نگردد.

اما متاسفانه بسیاری از اسموتی های موجود در بازار قند زیادی را درون خود جا داده اند که بهتر است پیش از مصرف آنها به محتوای قند موجود در آنها توجه کنید.

اسموتی

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد