اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر تا به امروز کرفس نخورده اید بزرگترین اشتباه زندگی تان را مرتکب شده اید

کرفس یکی از ضروری ترین موادغذایی است که باید در رژیم غذایی هرخانوار وجود داشته باشد تا از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. در این مطلب شما را با فواید کرفس آشنا خواهیم کرد.

اگر تا به امروز کرفس نخورده اید بزرگترین اشتباه زندگی تان را مرتکب شده اید


کرفس یکی از ضروری ترین موادغذایی است که باید در رژیم غذایی هرخانوار وجود داشته باشد تا از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. در این مطلب شما را با فواید کرفس آشنا خواهیم کرد.

کرفس به دلیل داشتن تنها 10 کالری در ساقه خود یکی از معروف ترین عناصر رژیم لاغری به حساب می آید اما داشتن کالری کم تنها یکی از فواید بیشمار کرفس است که در این مطلب سایر فویاد کرفس را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

1. کرفس منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مهم است.

آنتی اکسیدان ها از سلول ها، رگ های خونی و اندام ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. کرفس حاوی ویتامین C، بتا کاروتن و فلاونوئیدها است و حداقل 12 نوع ماده مغذی آنتی اکسیدانی اضافی در یک ساقه آن وجود دارد. همچنین منبع فوق العاده ای از عناصر غذایی گیاهی است که نشان داده شده است از التهاب دستگاه گوارش، سلول ها، رگ های خونی و اندام ها می کاهد.

رگ های خونی

2. کرفس باعث کاهش التهاب می شود.

التهاب مزمن با بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز و پوکی استخوان در ارتباط است. کرفس و دانه های کرفس تقریباً 25 ترکیب ضد التهابی دارند که می توانند از التهاب در بدن محافظت کنند.

آرتروز

3. کرفس از هضم غذا پشتیبانی می کند.

در حالی که مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کرفس از کل دستگاه گوارش محافظت می کند، در تحقیقات حیوانی نشان داده شده است که پلی ساکاریدهای مبتنی بر پکتین در کرفس باعث کاهش زخم معده، بهبود غشای معده و تعدیل ترشحات معده می شود. همچنین مقدار زیادی آب کرفس (تقریبا 95 درصد ) دارای مقادیر زیادی فیبر محلول و نامحلول است.یک فنجان ساقه کرفس دارای 5 گرم فیبر غذایی است. همه این موارد از دستگاه گوارش محافظت می کنند و فعالیت آن را منظم نگه می دارند.

گوارش

4. کرفس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی با شاخص گلیسمی پایین است.

هنگام خوردن کرفس ویتامین های A ، K و C به علاوه مواد معدنی مانند پتاسیم و فولات بدن شما تامین می شود. همچنین کرفس دارای سدیم کمی است و به علاوه از نظر شاخص گلیسمی پایین است، به این معنی که یک اثر آهسته و ثابت بر قند خون شما دارد.

قند

5. کرفس دارای اثر قلیایی است.

کرفس با داشتن مواد معدنی مانند منیزی ، آهن و سدیم می تواند تأثیر خنثی کننده ای روی غذاهای اسیدی داشته باشد همچنین وجود این مواد معدنی برای عملکردهای ضروری بدن الزامی است.

فست فود

نکاتی برای خرید و نگهداری کرفس

ساقه های محکم: به دنبال کرفس با ساقه های محکم و صاف باشید. هنگام ایستاده نگهداشتن باید صاف باشند نه اینکه خم شوند.

برگ های ترد: برگ ها باید ترد و تازه از رنگ پریده تا سبز روشن متغیر باشند. از کرفس با تکه های زرد یا قهوه ای خودداری کنید.

کرفس

دیر خرد کنید: کرفس را درست قبل از پخت یا سرو برای حفظ مواد مغذی خرد کنید. خرد کردن کرفس حتی به مدت چند ساعت قبل از پخت یا سرو مواد مغذی خود را از دست می دهد.

بخارپز کنید.: بخار پز کردن کرفس طعم و تقریباً تمام مواد مغذی آن را حفظ خواهد کرد.

به مدت پنج تا هفت روز بخورید: ظرف پنج تا هفت روز کرفس تازه بخورید تا از حداکثر فواید غذایی آن بهره مند شوید.

برگ ها را بخورید: كرفس بیشترین مقدار كلسیم ، پتاسیم و ویتامین C را در برگ های خود دارد. اما چون ذخیره خوبی نیستند باید ظرف یك یا دو روز پس از خرید آن را مصرف كنید.


 
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد