اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با این روش ها یک هندوانه شیرین و قرمز را انتخاب کنید

بهترین روش برای انتخاب یک هندوانه قرمز و شیرین باز کردن آن است اما اگر نخواهیم آن را باز کنیم باید ترفندهایی را بلد باشیم تا بتوانیم یک هندوانه خوب را انتخاب کنیم.

با این روش ها یک هندوانه شیرین و قرمز را انتخاب کنید


بهترین روش برای انتخاب یک هندوانه قرمز و شیرین باز کردن آن است اما اگر نخواهیم آن را باز کنیم باید ترفندهایی را بلد باشیم تا بتوانیم یک هندوانه خوب را انتخاب کنیم.

یک هندوانه با رنگ قرمز و شیرین و آبدار یک میان وعده بسیار عالی برای فصول گرم سال، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. یک هندوانه رسیده سرشار از لیکوپن است که این ماده به محافظت در برابر بیماری های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

چگونه یک هندوانه قرمز و شیرین انتخاب کنیم؟

1. هندوانه ای با شکل هموار انتخاب کنید

هر هندوانه ای در هر اندازه ای که دوست دارید انتخاب کنید اما به یاد داشته باشید که باید سطح آن کاملا یکدست و هموار باشد و باید فاقد هرگونه برجستگی، فرورفتگی و زخم خوردگی باشند.

بی نظمی در شکل هندوانه ممکن است نشان دهد که هندوانه به مقدار متناقضی آب دریافت کرده یا به درستی کشت نشده است. از طرف دیگر بریدگی یا فرورفتگی ممکن است به وجود حشرات یا قارچ اشاره داشته باشد.

هموار

2. آن را با دست وزن کنید

یک هندوانه شیرین و رسیده باید اندازه سنگینی داشته باشد. این معمولاً به این معنی است که پر از آب است و بنابراین آبدارتر است. محتوای اصلی هندوانه آب و فیبر است که خوردن آن علاوه بر کالری کم به سیری شما نیز کمک می کند.

وزن

3. به دنبال لکه بگردید

بر روی هندوانه به دنیال یک لکه زرد بگردید. دلیل به وجود آمدن این لکه آن است که هندوانه از ان محل بر روی زمین قرار گرفته است و زمان زیادی برای رسیدن وشیرین شدن آن صرف شدهاست اما اگر لکه سفید باشد به این معنی است که به هندوانه اجازه رسیدن داده نشده است و هندوانه با لک سفید شیرین نیست.

لکه

4. به صدای هندوانه گوش دهید

روش دیگر برای بررسی رسیده بودن هندوانه،بررسی صدایی است که هندوانه هنگام ضربه یا سیلی به آن از خود تولید می کند. هندوانه رسیده باید هنگامی که با دست به آن ضربه می زنید صدای عمیقی داشته باشد و اگر صدای توخالی یا تخت داشته باشد به احتمال زیاد بیش از حد رسیده است.

صدا

5. سفتی پوست را امتحان کنید

یک هندوانه رسیده باید پوستی ضخیم داشته باشد که در صورت فشار به راحتی به داخل فرو نرود. آن هایی که با انجام اینکار به راحتی به داخل فرو می روند به طور کلی بیش از حد رسیده اند.

هندوانه

6. ساقه هندوانه را بررسی کنید

ساقه هندوانه یا دم هندوانه به آن بخشی از گیاه گفته می شود که تا پیش از برداست از طریق آن مواد مغذی و مورد نیاز خود را از خاک برداشت می کرده است و سپس بعد از رسیدن هندوانه از آن جدا شده است و تکه ای کوچک از آن باقی مانده است. یک ساقه سبز معمولاً نشان می دهد که هندوانه خیلی زود برداشت شده و رسیده نخواهد بود ، زیرا هنوز در حال رشد بوده است. برعکس ، یک ساقه خشک شده به یک هندوانه رسیده اشاره می کند.

ساقه

چگونه یک هندوانه خراب را تشخیص دهیم؟

بوی ترش و ملایم میتواند نشان دهنده تخمیر شدن گوشت هندوانه باشد.

وجود یک الگوی پوستی نامنظم سفید یا قهوه ای بر روی پوست بیرونی هندوانه نشان دهنده تغذیه حشرات از هندوانه است.

اگر گوشت هندوانه آب افتاده باشد و شروع به شل شدن و تیره شدن کند به دلیل اشباع شدن بیش از حد از آب و یا عفونت قارچی است.

لکه های تیره رنگ نیز از دیگر علائم هندوانه خراب است. این لکه ها ممکن است نشان دهنده وجود قارچ یا باکتری باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد