اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

6 درمان خانگی موثر برای خلاص شدن از درد زانو

زانو درد، شکایتی شایع بین افراد در تمام گروه های سنی است اما وضعیت شما هر چقدر هم شدید باشد برخی از روش های درمان خانگی وجود دارد که می تواند در تسکین درد بد زانو مفید باشد.

6 درمان خانگی موثر برای خلاص شدن از درد زانو


زانو درد شکایتی شایع بین افراد در تمام گروه های سنی است اما وضعیت شما هر چقدر هم شدید باشد برخی از روش های درمان خانگی وجود دارد که می تواند در تسکین درد بد زانو مفید باشد.

زانو درد چه به دلیل آسیب دیدگی و چه به دلیل بیماری پزشکی زمینه ای می تواند در فعالیت های روزمره شما تداخل ایجاد کند و برای برخی می تواند به یک مسئله مادام العمر تبدیل شود.

1. ماساژ زانو با روغن های گیاهی

ماساژ یک روش عالی برای تسکین درد زانو و مفصل است. استفاده از روغن اساسی برای ماساژ دادن زانوها بسیار موثر است و طبق برخی مطالعات روغن های اساسی زنجبیل و پرتقال برای از بین بردن درد زانو بسیار خوب عمل می کنند. سفتی عضله را شل می کنند و درد قسمت آسیب دیده را کاهش می دهند.

روغن گیاهی

2.کمپرس آب گرم و آب سرد

کمپرس گرم و سرد می تواند در کاهش علائم درد زانو مفید باشد. اما درمانی که انتخاب می کنید بستگی به نوع دردی دارد که از آن رنج می برید. اگر التهاب وجود دارد باید از کمپرس گرم خودداری کنید زیرا می تواند وضعیت را بدتر کند. گرما درمانی برای درد مزمن مانند آرتروز بهترین است. در صورت آسیب دیدگی ورزشی نیز از کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس

3. سرکه سیب

برخی مطالعات نشان می دهد که سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به شما کمک کند تا از دردهای مزمن مانند آرتروز خلاص شوید. رکه سیب به نرم شدن مفاصل کمک می کند و درد را کاهش می دهد و حرکت پاها را برای شما آسان می کند. نصف فنجان سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را روزانه قبل از خواب بنوشید.

سیب

4. عصاره زنجبیل

روغن زنجبیل ، عصاره زنجبیل یا زنجبیل خام همه برای زانوی شما مفید هستند. این گیاه خانگی رایج مملو از ترکیبی به نام جینجرول است که ماهیت آن ضد التهاب است. برای تسکین درد زانو می توانید چای زنجبیل درست کنید و روزانه دو بار آن را بنوشید.

زنجبیل

5.زردچوبه

این ادویه زرد حاوی یک ترکیب ضد التهابی قدرتمند به نام کورکومین است. این ترکیب به کاهش علائم درد و التهاب مفصل کمک می کند. زنجبیل و زردچوبه را در یک لیوان آب اضافه کنید و آن را به مدت 12-15 دقیقه بجوشانید. این مخلوط را هر روز برای تسکین بنوشید.

زردچوبه

6. فلفل هندی

ادویه این فلفل قرمز حاوی یک ماده فعال به نام کپسایسین است که به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند. یک قاشق چایخوری فلفل هندی را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید.

فلفل

7. نمک اپسوم

نمک اپسوم حاوی منیزیم و سولفات است که هر دو عامل قدرتمند تسکین دهنده درد هستند و تورم و درد را کاهش می دهند. می توانید یک قاشق نمک اپسوم را در آب حمام خود بریزید و به مدت 30 دقیقه ناحیه ای که درد را در اب نمک قرار دهید.

نمک

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد