اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مدت زمان استفاده از مسواک چقدر است و باید چه زمانی آن را تعویض کنیم؟

بسیاری از ما نمی دانیم که باید چه زمانی مسواک خود را تعویض می کنیم و معمولا زمانی که ریشه های آن خراب می شود آن را دور می اندازیم.

مدت زمان استفاده از مسواک چقدر است و باید چه زمانی آن را تعویض کنیم؟


بسیاری از ما نمی دانیم که باید چه زمانی مسواک خود را تعویض می کنیم و معمولا زمانی که ریشه های آن خراب می شود آن را دور می اندازیم.

مسواک ها برای همیشه دوام ندارند و شما نباید برای طولانی مدت از آن ها استفاده کنید طبق دستور العمل سازنده ها و دندانپزشکان شما باید مسواک خود را بین 12 تا 16 هفته یک بار تعویض کنید.

برخی از مسواک ها نیز باید زودتر جایگزین شوند. این مسئله شامل سر مسواک های الکترونیکی نیز می شود در صورت استفاده طولانی مدت از مسواک می تواند منجر به عفونت دهان و لثه شود.

مسواک به شما در برابر جلوگیری از باکتری هایی که باعث بیماری لثه، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند کمک می کند. مسواک شما باید دارای سر و دسته تمیز باشد و ریشه های نرم مسواک به شما در بیرون آوردن غذاهای قدیمی و باکتری هایی که در اطراف پایه های دندان شما جمع شده اند کمک می کند.

مسواک

توصیه شده است که حداقل مدت مسواک زدن شما باید به مدت 2 دقیقه باشد و مسواک زدن بین هر وعده و بعد از خوردن خوراکی های شیرین به سلامت دندان و جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند. روزانه دو تا چند بار مسواک زدن برای رعایت بهداشت دهان و دندان ضروری است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) توصیه می کند مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه یک بار تعویض کنید. هنگامی که ریشه های مسواک نرم می شوند دیگر کمکی برای پاکسازی دندان های شما نمی کنند و نمی توانند باکتری ها و مواد غذایی را خارج کنند در نتیجه برای دور انداختن آماده هستند.

سر مسواک برقی باید چه زمانی تعویض شود؟

مسواک برقی

سری مسواک برقی با چرخش سریع ولرزش بر روی سطح دندان موجب تمیز شدن دندان ها می شوند. این سر مسواک ها نیز دارای ریشه های پلاستیکی هستند که پس از استفاده مداوم دچار فرسودگی می شوند. به علاوه موی ان ها کوتاه است و سریع تر خراب می شوند. باید سر مسواک الکترونیکی خود را به مدت هر هفته تعویض کنید.

علاوه بر نکات یاد شده دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید به خاطر آن ها مسواک خود را تعویض کنید برای مثال هنگامی که بیمار می شوید پس از بهبودی مسواک خود را تعویض کنید زیرا عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند گلو درد می توانند موجب دوباره بیمار شدن شما شوند در نتیجه پس از بهبود مسواک خود را تعویض کنید.

همچنین در هنگام مسواک زدن کودکان کنار آن ها باشید و مطمئن شوید که از مسواک خود برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کنند و آن را به سطوح دیگری نمی زنند. و هر مدت ریشه های مسواک آن ها را چک کنید و در صورت خراب شدن مسواک را تعویض کنید.

دندان

به یاد داشته باشد اگر شخصی به اشتباه از مسواک شما استفاده کرد هرگز دیگر از آن مسواک استفاده نکنید و سریعا آن را دور بیندازید زیرا باکتری های موجود در دهان هر فرد متفاوت است و ممکن است موجب بیماری شما شوند.

برای مراقبت از مسواک خود باید ای نکته را بدانید که هرگز اجازه تماس سر مسواک ها را به یکدیگر ندهید و از مسواک شخص دیگری استفاده نکنید و حتما پس از استفاده آن را به خوبی با آب بشویید.

برای تمیز شدن مسواک نیازی به استفاده از مواد ضدعفونی کننده نیست زیرا ممکن است باعث پخش شدن باکتری های شود و همچنین به یهچ عنوان از سری مسواک استفاده نکنید زیرا موجب رشد کپک بر روی مسواک می شود.

تعویض دیرموقع مسواک می تواند به گسترش باکتری های دهان و ازبین نرفتن و تجمع پلالک های دندان و مانده غذا در اطراف دندان ها کمک کندکه در نهایت منجر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد