اونس طلا2153.85
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

آژانس انرژی اتمی آغاز تولید اورانیوم 60 درصد ایران را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در بیانیه‌ای آغاز تولید اورانیوم 60 درصد توسط ایران در سایت هسته‌ای نطنز را تایید کرد.

به گزارش سایت طلا،آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه تایید کرد که ایران تولید اورانیوم غنی شده تا خلوص 60 درصد را آغاز کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود گفت: «آژانس امروز تایید کرد که ایران تولید هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 60 درصد U-235‌ را آغاز کرده که این کار را با گازدهی هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 5 درصد U-235‌ به طور همزمان به دو آبشار سانتریفیوژی IR-4‌ و IR-6 در سایت غنی سازی سوخت نطنز انجام داده ست».

بامداد امروز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام ایران در آغاز غنی سازی 60 درصد مدعی شد که این اقدام بر خلاف توافق هسته‌ای (برجام) است.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز گفت: «ما از این اقدام (غنی سازی ۶۰ درصد) حمایت نمی‌کنیم و فکر نمی‌کنیم که حرکت به سوی غنی سازی ۶۰ درصد مفید باشد اما خرسند هستیم که ایران به توافق در مورد مذاکرات ادامه داده است».

صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین ماه «بهروز کمالوندی»معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

روز سه شنبه عباس عراقچی معاون وزیر خارجه که در وین حضور داشت تصمیم ایران برای انجام غنی سازی ۶۰ درصد را اعلام کرد و پس از آن کمالوندی به فارس گفت که مقدمات اجرایی آن از سه شنبه شب در نطنز شروع می شود.

غریب آبادی نماینده ایران در آژانس نیز بعد از آن در توئیتی در این خصوص نوشت: بر اساس نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه تحویل آژانس شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید IR4 و IR6 در نطنز انجام می‌شود. فرآیند فنی از همین روز آغاز شده و پیش بینی می‌شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود. این اقدام که در واکنش به خرابکاری اخیر در نطنز صورت می‌گیرد، آثار قابل توجهی نیز در ارتقای کیفیت و کمیت رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی دارد.

انتهای پیام/.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد