اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

13 شغل کم استرس اما پردرآمد جهان

هیچ شغل آسان و بدون استرسی در جهان وجود ندارد که به ما فشار وارد نکند. همه مشاغل سخت و آسان جهان به هر حال فشار کاری را بر حسب نقش شما در آن شغل وارد می‌کنند و تنها شغل بدون استرس ثروتمند بودن است.

به گزارش سایت طلا هیچ شغل آسان و بدون استرسی در جهان وجود ندارد که به ما فشار وارد نکند. همه مشاغل سخت و آسان جهان به هر حال فشار کاری را بر حسب نقش شما در آن شغل وارد می‌کنند و تنها شغل بدون استرس ثروتمند بودن است. اما به طور خاصی برخی شغل‌ها از استرس کمتری برخوردارند و حتی ممکن است سطح درآمد بالایی نیز داشته باشند.

در حالی که بسیاری از شغل‌های کم استرس درآمد کمی دارند، شغل‌هایی هم وجود دارندکه علی‌رغم سطح تنش و فشار پایین، درآمد مناسبی را متوجه شما می‌کنند. ما در اینجا به 13 مورد از این شغل‌ها اشاره می‌کنیم:

برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسان مسئولیت طراحی و تولید برنامه‌های رایانه‌ای، سایت‌ها و سیستم‌های موبایل را دارند. این افراد یا به صورت تیمی یا به صورت انفرادی مسئولیت انجام پروژه‌های مختلف برنامه‌نویسی را بر عهده می‌گیرند. از آنجایی که این افراد تنها با یک لپ تاپ کارهای خود را انجام نمی‌دهند و خیلی درگیر تنش‌های اجتماعی نیستند، شغل آنها یک شغل کم دردسر و با مزیت محسوب می‌شود.

بازیگری

بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون معمولا درآمد فوق‌العاده‌ای دارند. این افراد با تمرین‌های مناسب و پذیرفتن ریسک‌های کاری پایین می‌توانند کمترین استرس را تحمل کنند و بیشترین درآمد را داشته باشند. از آنجایی که بازیگران مدتی کار می‌کنند و بقیه زمان را بیکار هستند، هم درامد خوبی دارند و هم تنش بسیار کمتری را تجربه می‌کنند.

نویسندگان فنی

نویسندگان فنی به کسانی گفته می‌شود که مقالات، توضیحات و محصولات را در فضای مجازی تولید می‌کنند و به نوعی تولید محتوا می‌کنند. نویسندگان فنی به درست بودن محتوا و مفید بودن آنها توجه می‌کنند. از آنجایی که این افراد هم پشت کامپیوتر خود مشغول هستند و کمتر با فضای متشنج کاری درگیر می‌شوند، شغل آسان و پردرآمدی دارند؛ البته نویسندگان حرفه‌ای و مجرب فقط درآمد خوبی دارند.

کارگردانی هنری

کارگردان‌ها که مسئولیت طراحی استراتژی و تولید آثار هنری (مثل فیلم و سریال) را بر عهده دارند به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند و به خاطر اختیار عمل بالایی که دارند کمتر اضطراب را تحمل می‌کنند.

کارشناسان مالی

کارشناسان مالی با توجه به تحقیقات و بررسی‌های خود داده‌ها را آنالیز می‌کنند و وضعیت بازار را برای سرمایه‌گذاران یا افراد دیگر پیش‌بینی می‌کنند. این افراد استقلال شغلی بالایی دارند، همزمان در چندین جا کار می‌کنند و کمتر استرس می‌گیرند. همچنین کارشناسی مالی یک شغل بسیار پردرآمد و وسیع محسوب می‌شود.

مهندسی شیمی

مهندسان شیمی با توجه به شرایط مختلف استراتژی تولید مواد مختلف و ارائه راه‌حل‌های آزمایشگاهی و صنعتی را بر عهده دارند. این افراد معمولا دانش بالایی دارند و از کار لذتبخش خود لذت می‌برند. گرچه این کار پردرآمد است اما ممکن است گاهی استرس بالایی نیز داشته باشد.

فعالان محیط زیست

شاید فکر کنید که فعالان محیط زیست به صورت داوطلبانه کار می‌کنند اما افرادی هم هستند که با درآمد خوبی برای دولت کار می‌کنند یا در سازمان‌های خصوصی مشغول به کارند. این افراد از محافظت از محیط زیست لذت می‌برند و استرس کمی را تجربه می‌کنند.

متخصصان آمار

افرادی که فقط با اعداد سر و کار دارند و با تجزیه و تحلیل داده‌ها آمارهای کُلی و مناسبی ارائه می‌کنندکه برای تصمیم‌گیری مناسب است. این افراد الگوریتم‌ها و اطلاعات مربوط به اقتصاد، جمعیت، سیاست و سایر را بررسی می‌کنند و هیچ استرس خاصی دریافت نمی‌کنند. البته درآمد مناسب متخصصان آمار هم قابل توجه است.

اپراتورها

افرادی که پشت سیستم‌ها و تلفن‌ها به مشتریان پاسخ می‌دهند یکی دیگر از کاندیداهای شغل‌های کم استرس هستند. این افراد به پاسخگویی شرکت‌ها کمک می‌کنند. اگرچه درآمد این افراد در ایران خیلی زیاد نیست اما در سایر کشورها درآمد قابل توجهی را کسب می‌کنند.

محققان سیاسی

شاید کسانی را دیده باشید که در عرصه سیاست نقش خاصی ندارند اما با تحلیل و تحقیق در مورد مسائل مختلف سیاسی، به سیاستمدارن و رسانه‌ها کمک می‌کنند. شاید باور نکنید اما این افراد به خاطر کار راحتی که در مورد پیش‌بینی‌های سیاسی انجام می‌دهند درآمد قابل توجهی دارند.

شنوایی سنجی

کسانی که برای حل مشکلات مربوط به شنوایی کودکان و سالمندان یا سایر افراد راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند. درآمد افراد در این حیطه نیز بسیار مناسب است و شغل آنها یکی از کم‌استرس‌ترین شغل‌های درمانی است.

بینایی سنجی

بینایی سنج‌ها یا اپتومتریست‌ها هم مانند شنوایی سنج‌ها متخصصان بسیار ماهری هستند که شغل آسانی دارند و درآمد بسیار فوق‌العاده‌ای کسب می‌کنند. این افراد در واقع کسانی هستند که برای ما عینک‌های مختلف را تعیین می‌کنند و به سایرین کمک می‌کنند بینایی خود را ترمیم کنند.

متخصصان نظامی

یکی از پردرامدترین مشاغل در ارتش‌ها مربوط به کسانی است که سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را طراحی، تولید، تعمیر، نگهداری و استفاده می‌کنند. بسیاری از متخصصان نظامی حتی از پزشکان هم درآمد بیشتری دارند و اصلا با فرایندهای نظامی درگیر نیستند؛ این افراد تنها در بخش صنعتی کار می‌کنند و از این رو شغلی کم استرس و پردرامد دارند.

هر شغلی ممکن است کم استرس یا پر استرس باشد؛ اگر به شغل خود علاقه دارید احتمالا استرس کمتری تجربه می‌کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد