اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش آمریکا به حمله پهپادی به اربیل

وزارت دفاع و خارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اربیل، گفت از گزارش‌ها مطلع شده و اطلاعات اولیه از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در نزدیک فرودگاه اربیل حکایت دارد.

به گزارش سایت طلا، عملیات راکتی امشب علیه پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در نزدیکی فرودگاه اربیل در عراق، با واکنش وزارت دفاع ایالات متحده همراه شد.

به نوشته خبرگزاری «یو نیوز»، یکی از سخنگویان پنتاگون بامداد پنجشنبه گفت این وزارتخانه از گزارش‌ها درباره هدف قرار گرفته شدن فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق مطلع شده است.

این سخنگو - که نامش اعلام نشد - توضیح داد اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل رخ داده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد که ماهیت حمله به فرودگاه اربیل که در آن نظامیان آمریکایی مستقر هستند، هنوز مشخص نیست.

بر این اساس، مقام مذکور مدعی شد: «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی در اربیل رخ نداده است».

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «از گزارش‌ها درباره حملات به منطقه کردستان عراق خشمگین هستیم. مردم عراق مدت‌هاست که از چنین خشونت و نقض حاکمیتشان زجر می‌کشند».

شامگاه چهارشنبه بود که شبکه تلویزیونی الجزیره قطر و کانال «صابرین نیوز» گزارش دادند که صدای چند انفجار در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

خبرنگاران عراقی نیز اصابت حداقل یک راکت به داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه را تأیید کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

شبکه اطلاع رسانی «الاعلام المقاوم» هم از بسته شدن فرودگاه بین المللی اربیل به دنبال حمله راکتی امشب خبر داد. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد