اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 قاتل اعتماد به نفس که همین حالا آن ها را متوقف کنید

اعتماد به نفس یکی از کلیدی ترین احساسات انسان از دوران کودکی تا بزرگسالی است که می تواند دایره دوستان و روابط اجتماعی و میزان موفقیت او را تضمین کند.

7 قاتل اعتماد به نفس که همین حالا آن ها را متوقف کنید


اعتماد به نفس یکی از کلیدی ترین احساسات انسان از دوران کودکی تا بزرگسالی است که می تواند دایره دوستان و روابط اجتماعی و میزان موفقیت او را تضمین کند.

عدم اعتماد به نفس می تواند ضربه های جبران ناپذیری را به زندگی انسان وارد کند.

1. احساس بی ارزشی: اعتماد به نفس وقتی شکل می گیرد که شما خودتان را و آنچه را که انجام می دهید، ارزشمندبدانید و خودتان را باور کنید. وقتی شما می گویید یا فکر می کنید که به اندازه کافی خوب نیستید، ارزش خود را نادیده می گیرید. با فکر کردن در مورد چیزهایی از خودتان که آنها را تحسین می کنید، با این احساسات مقابله کنید.

2.فکر بیش از حد:

فکر بیش از حد از آنجایی که منجر به منفی بافی می شود، یکی از بدترین دشمنان اعتماد به نفس است. این عادت بد موضوعات را پیچیده می کند، شما را نگران کرده و همه چیز را بدتر از آنچه در واقعیت هستند جلوه می دهد. وقتی که فکر بیش از حد را متوقف می کنید از اینکه چگونه بسیاری از مشکلات ناپدید می شوند،
متعجب خواهید شد.

اعتماد بنفس

3.احاطه شدن توسط افراد منفی:

درست است اینکه با کسی نباشیم احساس ناخوشایندی دارد، اما احاطه شدن توسط افراد اشتباه (مخصوصا افراد منفی) بسیار احساس ناخوشایندتری دارد. افراد منفی هرگز کار خوبی برای شما انجام نمی دهند، فاصله ایمنی را از آن ها حفظ کنید!

4. اینکه به خودتان بگویید به اندازه کافی باهوش نیستید:

هیچ چیز بدتر از این نیست که تمام تلاشمان را بکنیم ولی همچنان احساس کم هوش بودن
داشته باشیم. برای بدست آوردن اعتماد به نفس تان، مجبورید که به خودتان بگویید: "من برای موفقیت به اندازه کافی با هوش هستم. خیلی از چیزها را هم اکنون می دانم و چیزهایی را که نمی دانم یاد خواهم گرفت. همه ما در مورد چیزهایی که می دانیم باهوش هستیم فقط باید این موضوع را تأیید کنیم.

مثبت

5.زندگی در گذشته:

همه ما تصمیماتی گرفته ایم که اگر امکانش بود، دوست داشتیم که آن ها را تغییر بدهیم یا اتفاقاتی که دوست داشتیم از آنها اجتناب کنیم اما متاسفانه امکانپذیر نیست. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید پس این گزینه را از ذهن خود پاک کنید. در عوض با پذیرفتن این واقعیت که همیشه میتوانید امروز را تغییر دهید، احساس قدرت و امید را در خودتان ایجاد کنید.

6.شمارش شکست ها:

همه ما گاهی اوقات شکست می خوریم (برخی بیشتر از بقیه). اما این شکست ها نشانه بی ارزشی یا کم هوش بودن نیستند چرا که افراد و بزرگ و باهوش نیز شکست های بسیاری را تجربه می کنند. یادتان باشد تنها کسانی شکست نمی خورند که خیلی خیلی محتاطانه بازی می کنند.

7.خودتخریبی:

برای اینکه خودتان را شکست دهید به چیز زیادی جز گفتگوی درونی منفی و سرزنش کردن خودتان نیاز ندارید. گفتگوی درونی منفی می تواند آنچنان تاثیر بگذارد که شما حتی حرفهای مثبت بیرونی را نیز نادیده بگیرید. این صدای درونی را که به ترس، منفی بافی و کم ارزشی دامن می زند، خاموش کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد