اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موج چهارم کرونا اصفهان را تعطیل کرد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز اصفهان گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل و بقیه باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

به گزارش سایت طلا،رسول جهانگیری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز اصفهان گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل و بقیه باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند، اظهار داشت: در وضعیت قرمز بیشتر مشاغل صنفی تعطیل می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه به گفته مسؤولان وزارت بهداشت اصناف حدود ۱۱ درصد در انتقال ویروس سهیم هستند، افزود: اصناف به علت اینکه بیشتر در دید مردم هستند، در هنگام خطر و وضعیت قرمز برای آگاهی مردم پرچم تعطیلی اصناف را بالا می‌برند.

وی با بیان اینکه از اصناف درخواست داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مشتریان خود نیز تذکر دهند، گفت: اصناف اصفهان بیشترین قانون‌مندی را در کشور از لحاظ رتبه‌بندی رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا داشته‌اند؛ بیشتر اصناف طی ۱۴ ماه گذشته به دلیل رکود و تورم اقتصادی فعالیت عادی خود را نداشته‌اند و همه کسبه عملاً از کرونا آسیب دیده‌اند و برخی اصناف یک سوم، بعضی ۵۰ درصد و بعضی مانند تالارها، سفره‌خانه‌های سنتی، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها و مشاغل تجمعی بیکار شده‌اند.

رسول جهانگیری

جهانگیری با بیان اینکه مسؤولان دولتی و متولیان امور باید به اصناف آسیب دیده در ۱۴ ماه گذشته کمک و رسیدگی کنند، بیان کرد: اصناف از ابتدا حامی انقلاب و کشور بوده‌اند و در جنگ، سیل و زلزله و حوادث طبیعی کمک کرده‌اند، در حال حاضر هم توقع صدقه و کمک بی‌بازگشت ندارند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری و تمرکز اصلی این شعار بر اقتصاد و تولید به نظر می‌رسد بیشتر متولیان این شعار مسؤولان هستند که با یک امضا می‌توانند موانع و مشکلات را از سر راه فعالان اقتصادی بردارند، بخش خصوصی هم خودش به میدان آمده، بنابراین مسؤولان توجه بیشتری به اصناف داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه اصناف شرایط بسیار سختی دارند اما از دستورات ستاد کرونا تبعیت می‎‌کنند، گفت: در دوران پساکرونا اصناف تا بازار خود را به دست آوردند، زمان می‌برد، یک فعالیت اقتصادی وقتی بازار خود را از دست داد، زمان می‌برد تا بتواند بازار داخلی و خارجی خود را به دست بیاورد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با تأکید بر اینکه دولت باید در مالیات و بیمه اصناف آن‌ها را همراهی کند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در سطح استان اصفهان داریم که از این تعداد بین ۳۵ تا ۴۰ درصد آن واحد‌های تولیدی و خدمات فنی هستند و مابقی خدمات توزیعی هستند، از ۲۵۰ هزار واحد صنفی بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی متعلق به شهرستان اصفهان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد