اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده به صلاح مناطق آزاد کشور نیست

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به صلاح نیست زیرا این مالیات می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای استان در نظر گرفته شود.

به گزارش سایت طلا ، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در دیدار با حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: موضوع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از این محدوده ها امروز در مجلس مطرح و در حال بررسی جزیی است.

وی افزود: رویکرد مناطق آزاد با روح اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مغایرت ندارد و باید در همین راستا نیز به فعالیت ادامه داد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: ماهیت این مناطق یک اندوخته بسیار خوب برای مناطق مرزی است و امروز هشت استان مرزی دیگر نیز در آستانه تبدیل شدن به منطقه آزاد هستند و مصوبه آن امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: استان اردبیل نیز یکی از این استان ها است که با توجه به داشتن محصولات کشاورزی فراوان از موقعیت مهمی برخوردار است.

وی افزود: این استان ظرفیت اقتصادی و گردشگری بسیار خوبی نیز دارد که می تواند با بدل شدن به منطقه آزاد تا حد زیادی مشکل مردم را در حوزه اشتغال برطرف کند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مشوق هایی در مناطق آزاد از جمله معافیت مالیاتی وجود دارد و در قانون نیز تعریف شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توفیقات خوبی خواهد داشت. در این جلسه آیت الله سیدحسن عاملی نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به صورت تلفنی تقاضای مردم مغان شامل اصلاندوز، بیله سوار، گرمی، نمین در راستای تبدیل شدن به منطقه آزاد مطرح را مطرح کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: امروز در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که باید خواسته مردم مورد توجه قرار گیرد و در راستای آن گام برداشته شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید به این اصل توجه کند و برای تبدیل شدن استان اردبیل به منطقه آزاد همکاری کند.

وی افزود: استان اردبیل نزدیک به ۱۰۰ هزار بیکار دارد و همکاری مجمع تشخیص می تواند این معضل را برطرف کند.

به گفته این مسئول، سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز به این اتفاق ترغیب خواهند شد تا به سمت این منطقه آمده و اقدام به سرمایه گذاری کنند. این یک جهش مهم برای رونق اقتصاد و تولید استان اردبیل خواهد بود.

وی افزود: تولید قسمت اصلی شعار امسال است و مورد تاکید رهبری نیز قرار گرفته است و به همین دلیل در مجلس موانع قانونی را برداشته خواهد شد و دولت نیز به خوبی پشتیبانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: از این طریق است که سرمایه گذار نیز می تواند تولید بیشتری داشته باشد و شرایط امنی برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد ایجاد خواهیم کرد که امید است در همین ماه ابتدایی خبر خوبی برای مردم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مجلس در کنار دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فضایی ایجاد خواهد کرد تا بتوان در راستای توسعه مناطق آزاد گام باشه شود و مجلس مدافع برنامه های وی است تا به خواسته های مردم نیز رسیدگی شود زیرا این تلاش هاست که می تواند لبخندی بر لبان مردم کشور ایجادکند و تلخی مشکلات مربوط به کرونا و تحریم را محو کند.

در سال ۱۳۶۸ براساس تبصره ۱۹ قانون برنامه اول توسعه به دولت اجازه داده شد که در سه نقطه مرزی کشور شامل کیش، قشم و چابهار اقدام به تأسیس منطقه آزاد تجاری کند و چگونگی اداره این مناطق در هفتم شهریورماه ۱۳۷۲ به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۷۲ مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۴۵ میلیارد دلار واردات به این مناطق انجام شد و در بخش صادرات این رقم به ۱۳۲ میلیارد دلار رسیدکه با توجه به رقم ۳۷ میلیارد دلار صادرات به سرزمین اصلی، این میزان به ۱۶۹ میلیارد دلار در این مدت می‌رسد.

بر همین اساس ۴۰ درصد صادرات کل کشور متعلق به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که نیمی از آن متعلق به آمار پتروشیمی می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد