اونس طلا2320.59
مظنه14,966,000
18 گرم3,454,900
ارزش سکه33,718,398
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

8 راه برخورد با افراد بد خلق که باید بلد باشید

افراد بد خلق و نا سازگار به چند دسته مختلف مثل پرخاش گر، بی عاطفه، فریب کار و سلطه طلب تقسیم می شوند.

به گزارش سایت طلا ،افراد بد خلق و نا سازگار به چند دسته مختلف مثل پرخاش گر، بی عاطفه، فریب کار و سلطه طلب تقسیم می شوند. ما نمی توانیم شخصیت آن ها را تغییر دهیم ولی می توانیم با چند راهکار روان شناسی، خودمان را برای برخورد با آن ها آماده کنیم. در این مقاله با این روش ها آشنا می شویم.

1. در حال قدم زدن در مورد مشکلات موجود صحبت کنید.

اگر نیاز دارید در مورد مشکلی بین خودتان و این دسته افراد صحبت کنید، این کار را حین قدم زدن انجام دهید. با این روش هر دو کمتر گرفتار انرژی منفی می شوید و از صحبت رو در رو در امان هستید. هر چه بیشتر در مسیر حواس فرد پرت شود، شانس تبدیل مکالمه به بحث و جدل کمتر خواهد شد.

2. از روش ساندویچ استفاده کنید.

شما می توانید درخواست یا مشکل تان را بین تعریف ها و تشکر ها ساندویچ کنید و به طرف مقابل بگویید. ابتدا از کارش تعریف کنید، درخواست تان را مطرح کنید و سپس از او تشکر کنید. با این کار بار منفی وجود نخواهد داشت.

3. زیرک باشید.

برای برخورد با این افراد حساس، با ظرافت حرف خود را بگویید. مثلا اگر در مورد لباس از شما نظر خواستند بجای گفتن "این لباس مناسب نیست" بگویید "این لباس خوب است ولی آن یکی زیبا تر است" با این طریق به آن ها بر نخواهد خورد.

4. از احساسات صرف نظر کنید و حقایق را بگویید.

این افراد عموما نمی توانند موضوعات را از نقطه نظرات مختلف بررسی کنند؛ به جای تلف کردن وقت و انرژی برای فهمیدن تان، بهتر از وضع موجود را توصیف کنید و حقایق را برای شان تشریح کنید.

5. از موضوعات نا خوشایند دوری کنید.

اگر در گذشته در مورد موضوع خاصی صحبت کرده اید که پایان خوبی نداشته، دفعات بعدی از این موضوعات دوری کنید و بحث را عوض کنید. می توانید با یک واسطه به آن موضوع بپردازید.

6. برای خودتان حریم شخصی تعیین کنید.

اگر دوست ندارید در مورد موضوعات مشخصی حرف بزنید بطور واضح آن را بیان کنید و نشان دهید با این بحث راحت نیستید.

7. بحث را روی خودشان ادامه دهید.

این افراد معمولا سعی دارند شما را ناراحت کنند. اگر شما واکنش منفی نشان دهید آن ها تشویق می شوند و ادامه می دهند. در عوض می توانید با پرسیدن سوالی در مورد خودشان توجه را از خودتان بردارید.

8. روی موضوعات مثبت تمرکز کنید.

از دادن نظرات منفی پرهیز کنید و رفتار دوستانه را ادامه دهید. مثلا بجای گفتن "چرا دیر کردی" بگویید "خوشحالم می بینمت". با این روش حتی ممکن است بخاطر دیر کردن از شما عذر خواهی کند و اوقات خوبی با هم خواهید داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد