اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علت اصلی سفیدی مو که همه از آن بی خبر بودیم

قرن هاست که گفته می شود که مو های های انسان به دلیل استرس بالا سفید می‌شود اکنون ، محققان دانشگاه هاروارد توضیحی علمی یافته اند. توضیحی که شما را در مورد سفید شدن سریع موهایتان با شک رو به رو می‌کند.

علت اصلی سفیدی مو که همه از آن بی خبر بودیم


قرن هاست که گفته می شود که مو های های انسان به دلیل استرس بالا سفید می‌شود اکنون ، محققان دانشگاه هاروارد توضیحی علمی یافته اند. شاید برای شما هم جالب که سندرمی وجود دارد به نام "سندرم ماری آنتوانت" که درواقع اصطلاحی است که معمولاً برای سفیدی زودرس به کار می رود ، زیرا افسانه ها حاکی از آن است که موهای ملکه فرانسه شب قبل از مواجه شدن با گیوتین سفید شده است.

سفیدی مو

موش ها وقتی دچار استرس شدید نیز می شوند دچار "سندرم ماری آنتوانت" می شوند ، بنابراین محققان دانشگاه هاروارد آنها را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند که چگونه استرس می تواند باعث از بین رفتن دائمی رنگدانه های مو شود.

Ya-Chieh Hsu ، دانشمند سلول های بنیادی هاروارد می گوید: "ما با این فکر شروع کردیم که شاید سیستم ایمنی بدن در آن دخیل باشد." این فرضیه این بود که در شرایط استرس ، سیستم ایمنی به سلول های بنیادی تولید سلول های رنگدانه ای مو حمله می کند.

سلول

اما وقتی محققان آن را در موش هایی با سیستم ایمنی معیوب که قادر به حمله نبودند آزمایش کردند ، "آنها هنوز هم تحت استرس موهای خاکستری دارند بنابراین این فرضیه نادرست است"

فرضیه بعدی: اینکه هورمون استرس کورتیزول سلول های بنیادی رنگدانه را از بین می برد. تیم تحقیقاتی سعی در برداشتن غدد فوق کلیوی تولید کننده کورتیزول داشت ، اما موش ها هنوز موهایشان خاکستری است.

هسو می گوید: "بنابراین ما می دانیم که کورتیزول در این امر دخیل نیست."

سرانجام ، تیم تحقیقاتی بر روی سیستم عصبی تمرکز کردند شبکه اعصابی که برای واکنش "جنگ یا گریز" به خطر شناخته می شوند. هسو می گوید که به نظر نمی رسد کاندیدای احتمالی باشد ، حتی اگر در اثر استرس فعال شود ، زیرا پاسخ جنگ یا فرار موقتی است.

سلولهای عصبی گسترده (سرخابی) در اطراف سلولهای بنیادی (زرد) که سلولهای رنگدانه ای مو را تولید می کنند. محققان هاروارد دریافته اند که استرس حاد سیستم عصبی سمپاتیک را بیش از حد فعال می کند ، که به سرعت سلول های بنیادی را تخلیه کرده و منجر به سفید شدن مو می شود.
سلولهای عصبی گسترده (سرخابی) در اطراف سلولهای بنیادی (زرد) که سلولهای رنگدانه ای مو را تولید می کنند. محققان هاروارد دریافته اند که استرس حاد سیستم عصبی سمپاتیک را بیش از حد فعال می کند ، که به سرعت سلول های بنیادی را تخلیه کرده و منجر به سفید شدن مو می شود.

مو
اما اکنون روشن شده است که "یک واکنش بسیار ناگهانی جنگ یا فرار می تواند منجر به تغییرات دائمی در سلول های بنیادی شود". "این تأثیر بسیار بزرگتری از آنچه در ابتدا انتظار داشتیم است."

این تحقیق نشان می دهد که در هنگام استرس ، سیستم عصبی سمپاتیک بیش از حد فعال شده و سلولهای بنیادی سلول های رنگی را تولید می کند. دیگر هیچ سلول رنگدانه ای دیگر رنگ مو وجود ندارد.

ویلیام لوری ، استاد زیست شناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، که روی فولیکول های مو مطالعه می کند ، می گوید ما مدت هاست می دانیم که بین استرس و سفید شدن مو ارتباط وجود دارد ، اما دقیقا از جزئیات آن خبر نداشتیم.

Ya-Chieh Hsu در هاروارد می گوید امید این است که درک اینکه استرس به سلول های بنیادی آسیب می رساند می تواند به راه هایی برای جلوگیری از این آسیب منجر شود. همچنین مشخص نیست که آیا مکانیسم استرس که موها را سفید می کند همان سفیدی طبیعی است که با افزایش سن همراه است ، اما اگر چنین باشد ، راهی برای جلوگیری از آن نیز وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد