اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر دلیل بوی بد دهان خود را پیدا نکرده اید این مطلب را بخوانید

ممکن است برای شما پیش بیاید که در جمعی قرار گرفته باشید و متوجه شوید که افراد به دلیل بوی بد دهانتان از شما فاصله می گیرند و شما را خجالت زده می کند.

اگر دلیل بوی بد دهان خود را پیدا نکرده اید این مطلب را بخوانید


ممکن است برای شما پیش بیاید که در جمعی قرار گرفته باشید و متوجه شوید که افراد به دلیل بوی بد دهانتان از شما فاصله می گیرند و شما را خجالت زده می کند.

بوی بد دهان در برخی موارد به دلیل بیماری و در برخی موارد به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی است در این حالت راهکار های بسیاری در مراکز خرید از دهانشویه و قرص خوشبو کننده وآدامس یافت می شود که شما می توانید بوی بد دهان خود را رفع کنید اما اگر بیمار باشید چه کاری می توانید انجام دهید؟

بوی بد دهان بسته به منبع یا علت اصلی آن متفاوت است. برخی از افراد حتی اگر بوی دهان کمی داشته و یا بوی دهان نداشته باشند بیش از حد نگران نفس خود هستند ، در حالی که بقیه بوی بد دهان می گیرند و آن را نمی دانند. شما به راحتی نمی توانید بفهمید که دهان شما بوی بدی می دهد یا نه و برای این کار مجبور هستید که از دیگران کمک بگیرید.

بوی بد دهان

در قدم اول به شما توصیه می کنیم که مراقبت های بهداشتی از دهان خود را به خوبی انجام دهید که این مراقبت ها شامل مسواک، نخ دندان و دهانشویه است زیرا بیشترین منبع بوی دهان از خود دهان است اما اگر بعد بعد از انجام این مراقبت ها بازهم از بوی بد دهان دیگران را آزرده کردید پیشنهاد می شود به دندانپزشک و یا پزشک مراجعه کنید زیرا در این حالت بوی بد دهان شما منشاء اش از دهانتان نیست.

هنگامی که دلیل بوی بد دهان شما به غیر از عوامل بیماری باشد چه چیزهایی می تواند آن را ایجاد کند؟

غذا

1. غذا: تجزیه ذرات غذا در و اطراف دندان های شما می تواند باعث افزایش باکتری ها و ایجاد بوی بد شود. مصرف برخی غذاها مانند پیاز ، سیر و ادویه جات نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود. بعد از هضم این غذاها ، آنها وارد جریان خون می شوند ، به ریه ها منتقل می شوند و بر نفس شما تأثیر می گذارند.

2. دخانیات: سیگار کشیدن باعث ایجاد بوی نامطبوع دهان می شود. افراد سیگاری و مصرف کنندگان دخانیات دهانی نیز به احتمال زیاد به بیماری لثه ، منبع دیگر بوی بد دهان مبتلا می شوند.

3. بهداشت نامناسب دندان: اگر روزانه مسواک نزنید و نخ دندان نکشید ، ذرات غذا در دهان شما باقی مانده و باعث بوی بد دهان می شود. یک لایه چسبناک و بی رنگ از باکتری ها (پلاک) بر روی دندان های شما ایجاد می شود.

مسواک

4. خشکی دهان: بزاق به پاکسازی دهان کمک می کند ، ذراتی را که باعث بوی بد می شوند از بین می برد و می تواند در ایجاد بوی بد دهان نقش داشته باشد زیرا تولید بزاق کاهش می یابد. خشکی دهان به طور طبیعی در هنگام خواب اتفاق می افتد.

5. عفونت در دهان: بوی بد دهان می تواند به دلیل زخم های جراحی بعد از جراحی دهان ، مانند برداشتن دندان ، یا در نتیجه پوسیدگی دندان ، بیماری لثه یا زخم های دهان ایجاد شود.

بیماری هایی مانند برخی از سرطان ها و شرایطی مانند اختلالات متابولیکی در نتیجه مواد شیمیایی که تولید می کنند ، می توانند بوی تنفسی بدی ایجاد کنند. ریفلاکس مزمن اسیدهای معده (بیماری ریفلاکس معده یا مری) می تواند با بوی بد دهان همراه باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد