اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رژیم غذایی سالم برای قلب

بیماری قلبی می تواند علاوه بر بدن و جسم شما خسارات عاطفی نیز در پی داشته باشد و بر روحیه، چشم انداز و کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد.

به گزارش سایت طلا،بیماری قلبی می تواند علاوه بر بدن و جسم شما خسارات عاطفی نیز در پی داشته باشد و بر روحیه، چشم انداز و کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد. در حالی که کنترل وزن و ورزش منظم برای حفظ فرم قلب ضروری است، غذایی که می خورید نیز به همان اندازه مهم است. این که بخواهید سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشید، یا قبلا به بیماری قلبی مبتلا شده اید یا کلسترول بالا و یا فشار خون دارید، نکات رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند به شما در کنترل بهتر این شرایط و کاهش خطر حمله قلبی کمک کند.

چربی های ترانس مصنوعی را قطع کنید

علاوه بر بالا بردن سطح LDL یا کلسترل بد، که می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد، چربی ترانس مصنوعی همچنین سطح HDL یا کلسترول خوب شما را کاهش می دهد، که می تواند شما را در معرض خطر قلبی عروقی قرار دهد.

چربی های اشباع شده را محدود کنید

چربی های اشباع شده عمدتا در روغن ها، لبنیات و گوشت قرمز یافت می شود که نباید بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه باشد. از لبنیات به اندازه کافی لذت ببرید و منابع پروتئین در رژیم خود را تغییر دهید. ماهی، مرغ بدون پوست، تخم مرغ و منابع پروتئینی گیاهی را در برنامه خود قرار دهید.

چربی های سالم بیشتری بخورید

خوردن غذاهای غنی از چربی اشباع نشده و غیر اشباع می تواند سطح کلسترول خون را بهبود ببخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. اسید های چرب امگا3 را به طور منظم مصرف کنید. از منابع غذایی مثل ماهی های چرب از قبیل ماهی سالمون، ماهی قزل آلا یا شاه ماهی، یا از دانه کتان، کلم پیچ، اسفناج یا گردو استفاده کنید. از دیگر منابع چربی های سالم می توان به روغن زیتون، آووکادو، آجیل و کره مغزها اشاره کرد.

روی غذای پر فیبر تمرکز کنید

یک رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و مواد مغزی را فراهم کند که به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند. فیبر نامحلول در غلات کامل، غلات گندم و سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و گوجه فرنگی یافت می شود. همچنین منابع فیبر محلول شامل جو، بلغور جو دوسر، لوبیا، آجیل و میوه هایی مانند سی، توت، مرکبات و گلابی است.

از نمک و غذاهای فرآوری شده دوری کنید

خوردن نمک زیاد می تواند منجر به فشار خون بالا شود که عامل اصلی خطر بیماری قلبی عروقی است. طبق گزارشات در روز بیش از یک قاشق چای خوری نمک برای بزرگسالان توصیه نمی شود. ممکن است به طرز نگران کننده ای کم به نظر برسد، اما بسیاری از روش های دیگر حتی خوشمزه برای کاهش مصرف سدیم وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

از ادویه ها برای عطر و طعم استفاده کنید

آشپزی کردن شما را قادر می سازد کنترل بیشتری بر میزان نمک مصرفی خود داشته باشید. از بسیاری از گزینه های خوشمزه به جای نمک استفاده کنید. گیاهان تازه مانند ریحان، آویشن یا پیاز کوهی را امتحان کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد