اونس طلا2319.3
مظنه14,786,000
18 گرم3,413,300
ارزش سکه33,312,858
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

با انجام 3 این کار کودک درس خوانی خواهید داشت !

کمک به دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی وظیفه هر پدر و مادری است. برای همین همیشه سعی می کنند فرزندان خود را به درس خواندن تشویق کنند.

با انجام 3 این کار کودک درس خوانی خواهید داشت !


کمک به دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی وظیفه هر پدر و مادری است. برای همین همیشه سعی می کنند فرزندان خود را به درس خواندن تشویق میکنند.

این یک مشکل رایج است که بسیاری از والدین در نحوه انگیزه دادن به فرزندانشان دچار خطا مییشوند.

در این مقاله قصد داریم 3 روش عالی برای ایجاد انگیزه درس خواندن به فرزندانتان به شما معرفی کنیم:

1. رابطه شما با فرزندتان باید دو طرفه
یکی از کلیدهای ایجاد انگیزه در فرزندان برای سخت کوشی، در واقع جلوگیری از اذیت کردن آنها است. این کار ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد ، زیرا ما عادت کرده ایم والدین از کودکان آزرده خاطر شوند ، و نه برعکس. اما روابط یک خیابان دو طرفه است و والدین نیز می توانند کودکان را آزار دهند.

رابطه با فرزندان

اگر فرزندانتان به طور مداوم از شما در مورد کارهایی که می گویید یا انجام می دهید ناراحت باشند ، گوش دادن به آنها برایشان سخت خواهد بود. ممکن است برای کار های آنها پند و اندرز های بزرگی داشته باشید ، اما فرزندان شما پذیرای توصیه های شما نخواهند بود. والدین غالباً با فرزندان خود درگیر جنگ قدرت هستند. برای برخی از ما این عاداتی است که از دوران کودکی خود آموخته ایم. اما درگیری های قدرت با فرزندان شما انرژی زیادی را مصرف می کند. و این انرژی است که می تواند صرف کار سازنده تری شود.

دام دیگری که والدین در آن قرار می گیرند مقایسه فرزندان خود با دیگری است. والدین اغلب امیدوارند که این مقایسه ها باعث الهام بخشیدن به کارهای بهتر فرزندان آنها شود.

2. به فرزندان خود کمک کنید تا احساس کنترل بر زندگی خود داشته باشند
اگر می خواهید به فرزندان خود انگیزه دهید ، آنها باید احساس کنند که کنترل زندگی خود را در دست دارند. انگیزه داشتن ناشی از این است که می دانید با اقداماتی که امروز انجام می دهید می توانید آینده خود را شکل دهید. اما اگر کودکان احساس کنند که والدین شان کنترل کامل (یا تقریباً کامل) دارند ، انگیزه کمی خواهند داشت.

کودک

برخی والدین آخرین جزئیات زندگی فرزندان خود را به طور جزئی مدیریت می کنند. نتیجه این است که کودکان هرگز این احساس را پیدا نمی کنند که مسئول آموزش و زندگی خود هستند. با توانمند سازی فرزندان ، آنها احساس استقلال و مسئولیت پذیری را پیدا می کنند. درمورد انتظارات و عواقب آن به طور مرتب با کودکان خود صحبت کنید.

یادگیری مسئولیت پذیری در یک زمینه (مرتب نگه داشتن اتاق آنها) آنها را ترغیب می کند تا در زمینه های دیگر زندگی مانند مطالعه نیز مسئولیت پذیر باشند. به عنوان مثال ، می توانید برای فرزندان خود روشن کنید که هر هفته در هفته بین ساعت 8 تا 21 می توانید به سوالات مربوط به تکالیف پاسخ دهید. به این ترتیب فرزندان شما توانایی ایجاد انگیزه در خود را پیدا می کنند. آنها می دانند که تنها آنها مسئول انجام تکالیف خود هستند.

3. ایجاد روال و ساختار و برنامه

روال و ساختار در ایجاد انگیزه در فرزندان شما نقشی اساسی دارد. داشتن روال معمول در زندگی خانوادگی ، اکثر تعارضات را از بین می برد.

به عنوان مثال تکالیف را در نظر بگیرید. بگذارید بگوییم شما یک روال مشخص دارید که فرزندان شما هر هفته هر هفته بین ساعت 7 تا 9 تکلیف خود را انجام می دهند. مشکلی در رابطه با مشق شب وجود نخواهد داشت ، زیرا این فقط "روشی است که ما در این خانواده انجام می دهیم". اما در یک خانواده بدون روال ، اطمینان از انجام تکالیف فرزندان به یک نبرد روزانه تبدیل می شود. مطمئناً ، حتی روال های ثابت نیز گهگاه نیاز به تقویت یا اصلاح دارند.

تکالیف

به عنوان مثال ، ممکن است بارها و بارها لازم باشد چیزی مانند این بگویید: "وقتی تکالیف خود را تمام کردید ، می توانید به بازی با دوستانتان بروید." برای ایجاد یک روال مشق شب ، بهتر است قسمت کوچکی از خانه را به عنوان منطقه مطالعه تنظیم کنید. داشتن یک منطقه مطالعه بدون حواس پرتی به فرزندانتان کمک می کند تا یک روال شروع مشق شب را انجام دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد