اونس طلا2349.44
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

قیمت طلا و نقره در پایان سال میلادی سقوط می کند

طلا و نقره در پایان سال میلادی به ترتیب سقوط کرده و به قیمت 1600 دلار و 20 دلار می رسد

به گزارش سایت طلا ،هفته گذشته قیمت فلزات گرانبها کاهش یافت. در حالی که سرمایه گذاران به فروش سهام در صندوق معاملات ارزی (ETF) ادامه دادند و قیمت فلزات صنعتی به طور گسترده ای کاهش یافت، نقره بدترین عملکرد را به نمایش گذاشت.

در نتیجه ی این عملکرد، نسبت طلا / نقره افزایش یافت. از سوی دیگر، قیمت پلاتین نیز در این هفته کاهش یافت، در حالی که قیمت پالادیوم کمی تغییر کرده بود. استراتژیست های اقتصادی پیش بینی خود را برای این فلزات گرانبها تا پایان سال 2021 به روز می کنند.

نقل قول های مهم
"ما انتظار داریم كه قیمت نقره نسبت به طلا، با كاهش قیمت همانند دیگر فلزات صنعتی باشد. پیش بینی های ما برای پایان سال 20 دلار و 1600 دلار برای هر اونس نقره و طلا می باشد."

"ما فکر می کنیم که چشم انداز کوتاه مدت برای پالادیوم نسبت به پلاتین روشن تر است. دیدگاه ما در درجه اول، عوامل طرف تقاضا است که ما فکر می کنیم بازار پالادیوم را با کسری مواجه خواهد کرد و بازار پلاتین را به سمت مازاد سوق می دهد."

طلای جهانی

"ما پیش بینی پایان سال پالادیوم خود را به 2700 دلار در هر اونس تجدید نظر کرده ایم، در حالی که فکر می کنیم پلاتین به 900 دلار در هر اونس کاهش یابد."

پیش بینی قیمت طلا

طلا در آخرین روز هفته (یکشنبه) بیشتر صعود کرد، اگرچه فاقد هرگونه پیگیری قدرتمندی بود ولی در محدوده معاملات گسترده تری که طی دو هفته گذشته نگه داشته شده بود، نتیجه ی خوبی را باقی گذاشت. دلار آمریكا شاهد سودآوری از اوج چهار ماهه ی خود بود كه به نوبه خود، به عنوان یک عامل کلیدی در افزایش متوسط ​​قیمت دلار تلقی می شد. این امر در حالی رخ می دهد که نگرانی بازار در مورد موج سوم کرونا و محدودیت های مربوط به همه گیری در اروپا افزایش یافته است، که برخی حمایت های اضافی را برای منطقه امن طلا فراهم می کند.

طلای جهانی

با این اوصاف، چشم انداز خوشبینانه اقتصاد ایالات متحده به محدود کردن هرگونه ضرر قابل توجه دلار آمریکا کمک کرده و از هرگونه سود زیاد برای فلز طلا جلوگیری می کند. سرعت چشمگیر واکسیناسیون ویروس کرونا، همراه با تصویب بسته های محرک (معیشتی جو بایدن به شهروندان آمریکا) با ارزش، باعث افزایش انتظارات برای بهبود وضع دلار آمریکا، بعد از همه گیری بیماری کرونا شده است. علاوه بر نگرش خوشبینانه، رئیس جمهور آمریكا جو بایدن (در اولین كنفرانس خبری رسمی خود در روز پنجشنبه) قول بلندپروازانه ای را برای استفاده 200 میلیون سرنگ واكسن در 100 روز داد.

این در حالی است که گمانه زنی ها برای طرح زیربنایی 3.0 تریلیون دلاری دیگر از ایالات متحده، به عنوان یکی دیگر از عوامل ادامه دار حمایت از دلار آمریکا در نظر گرفته شد. فلز گرانبها طلا در آسیا و در روز دوشنبه کاهش یافت و به نظر می رسد تحت فشار خطرناک تری از بازارهای سهام نیست. جریان ریسک پذیری با بالا آمدن بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تقویت شد، که به نظر می رسید تنها عاملی است که ممکن است از طلا بدون بازده حمایت کند.

هیچ اطلاعاتی از حرکت اقتصادی عمده ای در بازار وجود ندارد که در روز دوشنبه منتشر شود. این ممکن است معامله گران را از ریسک های تهاجمی پیش از انتشار گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده که از نزدیک تماشا می شود، منصرف کند (معروف به NFP). در این بین، تمایل به ریسک بازار گسترده تر، بازده اوراق قرضه ایالات متحده و قیمت دلار آمریکا همچنان نقشی اساسی در تأثیرگذاری کالا دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد