اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با انجام این کار ها از دندان قروچه در امان باشید !

دندان قروچه اغلب در هنگام خواب اتفاق می افتد. که به آن قروچه شبانه می گویند. همچنین ممکن است در حالت بیداری دندان های خود را ساییده یا فک خود را ناخودآگاه فشار دهید. که به آن دندان قروچه روزانه گفته میشود.

با انجام این کار ها از دندان قروچه در امان باشید !


دندان قروچه اغلب در هنگام خواب اتفاق می افتد. که به آن قروچه شبانه می گویند. همچنین ممکن است در حالت بیداری دندان های خود را ساییده یا فک خود را ناخودآگاه فشار دهید. که به آن دندان قروچه روزانه گفته میشود. یکی از دلایل عمده دندان قروچه در واقع استرس و اضطراب است. که باید از تکنیک هایی برای کاهش استرس و اضطراب خود استفاده کنیم تا انجام دندان قروچه خودداری کنیم.

دندان قروچه

نوع درمان دندان قروچه بستگی به علت اصلی دندان قروچه و علائم آن دارد. دندانپزشک یا پزشک می تواند به شما در جهت یافتن بهترین راه حل برای پایان دندان قروچه کمک کند. در اینجا روش هایی را برای درمان خانگی و ساده دندان قروچه به شما معرفی می کنیم که میتواند کمک کننده باشد :

تکنیک های کاهش استرس
برای برخی از افراد ، ممکن است ساییدن دندان با منبع بهداشت روانی مانند استرس ، افسردگی و اضطراب مرتبط باشد. تحقیقات بیشتری لازم است تا ارتباط عمیق دندان قروچه با عوامل روانی را اثبات کند.

اگر دندان قروچه دارید در بعضی موارد ممکن است روش های کاهش استرس به شما کمک کنند. کاهش استرس همچنین می تواند برای سلامت کلی شما مفید باشد ، بنابراین یک داروی کم خطر است.

در اینجا برخی از تکنیک های کاهش استرس برای آزمایش وجود دارد:

مراقبه
مراقبه ممکن است کمک کند تا استرس را کاهش داده و اضطراب، درد و افسردگی را کاهش دهید.

یک برنامه مراقبه را برای خود آماده کنید یا به یک گروه مراقبه بپیوندید. و مراقبه را تمرین کنید. این روش ممکن است به همراه سایر روشهای درمانی نیز بتواند شما را در کنترل دندان قروچه کمک کند.

مراقبه

یوگا
یک مطالعه کوچک با منبع معتبر از 20 شرکت کننده کاهش قابل توجه افسردگی خفیف تا متوسط ​​را پس از تمرین یوگا گزارش کرد. شرکت کنندگان هر هفته دو جلسه 90 دقیقه ای یوگای هاتا انجام دادند. برای درک تأثیرات یوگا بر افسردگی ، مطالعات گسترده تری لازم است.

گفتگو درمانی
صحبت با یک درمانگر ، مشاور یا دوست مورد اعتماد می تواند به کاهش اضطراب ، افسردگی و استرس کمک کند. اگر استرس شما روی زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، در صورت لزوم ، روانپزشک نیز ممکن است داروهایی برای کمک به کاهش استرس و اضطراب تجویز کند.

ورزش
ورزش همچنین با تولید اندورفین های خوب استرس را کاهش می دهد.

اگر تازه شروع به ورزش می کنید ، آهسته شروع کنید. در ابتدا سعی کنید فعالیت روزانه خود را وارد زندگی خود کنید. همچنین ممکن است لازم باشد برای یافتن فعالیتی که به آرامش شما کمک می کند ، فعالیت های مختلفی را جستجو کنید. در اینجا یک سری از این فعالیت ها را به شما معرفی میکنیم:

6. تمرینات عضلات زبان و فک
تمرینات عضلانی زبان و فک می تواند به شما کمک کند تا فک و عضلات صورت را شل کنید و تراز مناسب فک را حفظ کنید. می توانید این موارد را در خانه امتحان کنید یا با یک متخصص طب فیزیکی کار کنید.

فک

تمرینات زیر را امتحان کنید:

دهان خود را کاملاً باز کنید در حالی که زبان خود را به دندانهای جلوی خود می گیرید. این به شل شدن فک کمک می کند.
حرف "N" را با صدای بلند بگویید. این باعث می شود دندان های بالا و پایین شما لمس نشوند و به شما کمک می کند تا از گره زدن جلوگیری کنید.
همچنین می توانید فک خود را به آرامی ماساژ دهید تا ماهیچه ها شل شوند.

عوارض انجام دادن دندان قروچه چیست ؟
سردرد
درد در فک ، صورت و گوش
ساییده شدن و صاف شدن دندان ها
دندانهای شل یا دردناک
دندان های ترک خورده ، آسیب دیده یا شکسته
ممکن است تا زمان بروز علائم متوجه نشوید که دندان های شما در حال خراب شدن هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد