اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طوفان های شن، خورشید پکن را به رنگ آبی و آسمانش را زرد کرد

گرد و غبار غلیظ حاوی مقادیر بسیار بالایی از ذرات خطرناک، از مغولستان آسیب دیده از خشکسالی، وارد پکن شده است.

به گزارش سایت طلا،طوفان های شن در پکن، رنگ خورشید را آبی و آسمان را به زرد تغییر داد.

گرد و غبار غلیظ حاوی مقادیر بسیار بالایی از ذرات خطرناک، از مغولستان آسیب دیده از خشکسالی، وارد پکن شده است.

دومین طوفان شن که در کمتر از دو هفته گذشته با چین دست و پنجه نرم می کند، رنگ آسمان و خورشید را جابجا کرده، به طوری که خورشید را آبی و آسمان ها را زرد کرده است.

صبح روز یکشنبه پکن به وسیله ی غبار غلیظ حاوی ذرات خطرناک بسیار بالایی پوشیده شد.

طوفان شن توسط بادهای مغولستان و شمال غربی چین که دچار خشکسالی شده اند، رخ داد.

شعاع دید در شهر کاهش یافته، در حالی که بالای برخی از آسمان خراش ها توسط طوفان شن پنهان شده است. عابران پیاده مجبور شدند چشم های خود را بپوشانند زیرا گرد و غبار در خیابان ها نیز وجود دارد.

اداره هواشناسی چین روز جمعه با هشدار زرد اخطار داد كه طوفان شن از مغولستان به استان های شمالی چین از جمله مغولستان داخلی، شانشی ، لیائونینگ و هبی كه پكن را احاطه كرده اند، در حال گسترش است.

بر اساس شاخص کیفیت هوا به وقت پکن، در حالی که طوفان شن صبح یکشنبه به پکن رسید، سطح آلودگی هوا به حد بالاتر از 500 رسید. سطح آلاینده PM10 که می تواند به ریه ها نفوذ کند، از 2000 میکروگرم در متر مکعب عبور کرده است.

سطح PM2.5، ذراتر معلق کوچکتر که می توانند در جریان خون نیز نفوذ کنند، به 462 رسید. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند غلظت PM2.5 روزانه به طور متوسط ​​تنها باید 25 باشد.

روزنامه پست صبح جنوب چین (South China Morning Post) گزارش داد، این طوفان، ویرانی هایی را به فرودگاه های مغولستان داخلی وارد کرده و بیش از نیمی از پروازها از فرودگاه بائوتو و چیفنگ به دلیل دید ضعیف لغو شده اند.

اداره هواشناسی چین اعلام کرد که طوفان های شن و ماسه اخیر از مغولستان سرچشمه گرفته اند، جایی که در بهار امسال دمای نسبتاً گرم تر و کاهش باران، منجر به ایجاد مناطق وسیع تری از زمین های خشک شد.

ژانگ تائو، پیش بینی کننده رصدخانه مرکزی هواشناسی چین، روز دوشنبه به روزنامه ی "مردمی" که زیرنظر دولت است گفت: " انتقال طوفان شن و گرد وغبار اکنون گزینه ی خوبی است."

ژانگ گفت شمال و شمال غربی چین امسال برف و باران کمتری دارند. از ماه فوریه دما بالاتر رفته و منجر به خشک شدن بیشتر هوا و ایجاد آب و هوای کثیف تر خواهد شد. در نتیجه وزش بادهای شدیدتر از حد معمول آن ها را جابجا خواهد کرد.

به گفته ژانگ، میانگین دما در مغولستان و شمال چین، در ماه مارس حدود 6 درجه سانتیگراد بیشتر از حد نرمال بود.

شمال چین مدتهاست که طوفان های شن و ماسه را تجربه کرده و بیابان های جنوبی را گسترش داده و شدت جنگل زدایی را از دوره جهش بزرگ مائو تسه تونگ در 1958 تا 1961 بیشتر می کند.

جنگل زدایی در مقیاس بزرگ نیز عامل طوفان های شنی چین در نظر گرفته شده است. پکن برای به دام انداختن گرد و غبار ورودی، "یک دیوار بزرگ سبز" از درختان کاشته است و همچنین سعی در ایجاد گذرگاه های هوایی دارد که باد را جدا کرده و اجازه می دهد شن و ماسه ها و سایر آلاینده ها با سرعت بیشتری عبور کنند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد