اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر نگران ظاهر خود هستید، این ویتامین را هیچوقت فراموش نکنید

اگر میتوانستید ارتشی را برای دفاع از پوست خود در برابر همه حمله هایی که روز به روز با آنها روبرو می شود ، داشته باشید : آلودگی ، استرس ، دود و غذاهای ناسالم ، می توانید به آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E به عنوان ارتشی برای محافظت از پوست خود فکر کنید.

اگر نگران ظاهر خود هستید، این ویتامین را هیچوقت فراموش نکنید


فواید ویتامین E برای پوست
اگر میتوانستید ارتشی را برای دفاع از پوست خود در برابر همه حمله هایی که روز به روز با آنها روبرو می شود ، داشته باشید : آلودگی ، استرس ، دود و غذاهای ناسالم ، می توانید به آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E به عنوان ارتشی برای محافظت از پوست خود فکر کنید.

ویتامین E

آنچه در هنگام تغذیه با ویتامین E در بدن شما اتفاق می‌افتد :

1. به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند
هنگامی که پوست در معرض اشعه ماورا بنفش ، دود و آلودگی هوا قرار می گیرد ، رادیکال های آزاد و سایر مولکول های خطرناک تولید می کند که به کلاژن (ساختار پشتیبان پوست شما) ، DNA و سلول های پوست آسیب می رسانند ، که در نهایت همه به چین و چروک و لکه های قهوه ای منتهی می‌شود. ویتامین E با خنثی سازی رادیکال های آزاد با آن اثرات مقابله می کند. روند محافظت از پوست ذخیره ویتامین شما را به سرعت تخلیه می کند.

2. SPF شما را تکمیل می کند
جدا از مهار رادیکال های آزاد ، ویتامین E همچنین نور UVB را جذب می کند - طیف نامطبوع نور خورشید که مسئول سوختن و پیری پوست است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E همراه با ویتامین C ممکن است مدت زمان سوختن پوست بدون SPF را افزایش دهد ، بنابراین دارای اثر محافظتی است. (این بدان معنا نیست که می توانید ضد آفتاب خود را کنار بگذارید ؛ در عوض ، به غذاهای غنی از ویتامین E به عنوان بیمه اضافی در برابر اشعه های آسیب رسان آفتاب فکر کنید.)

3. پوست را مرطوب و آرام نگه می دارد.
از آنجا که ویتامین E در غشای سلولی زندگی می کند و از آن محافظت می کند ، که برای سالم و هیدراته شدن سلول ها سدی در اطراف سلول ها ایجاد می کند ، به طور غیرمستقیم به پوست مرطوب و لطیف کمک می کند. به علاوه ، ویتامین E علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان موثر است ، با التهاب نیز مقابله می کند: یک مطالعه روی افراد مبتلا به بیماری به نام درماتیت آتوپیک ، که باعث قرمزی ، خارش و تحریک پوستی می شود ، دریافت که کسانی که ویتامین E مصرف کرده اند ، بهبود قابل توجهی پیدا کرده اند.

پوست مرطوب

چقدر باید دریافت کنید؟
زنان و مردان هر روز به 15 میلی گرم ویتامین E نیاز دارند ، سهمیه ای که می توانید با پخت و پز با روغن های گیاهی (انتخاب روغن کانولا و آفتابگردان فشرده شده با مواد فشرده) ، میان وعده هایی مانند بادام زمینی (یا کره آنها) ، جوانه گندم ، سبزیجات سبز مانند اسفناج ، کلم و کلم بروکلی دریافت کنید. سعی کنید از غذاهای غنی از ویتامین E با ویتامین C زیاد مانند فلفل دلمه ای قرمز و مرکبات استفاده کنید ، زیرا این دو به عنوان یک تیم برای محافظت از پوست به خوبی کار می کنند.

مواردی که هنگام استفاده موضعی از ویتامین E اتفاق می افتد:

4- آسیب خورشید را کاهش می دهد.
محصولات حاوی ویتامین E به همان روش هایی که غذاهای غنی از E آسیب می رسانند باعث خنثی شدن آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش می شوند - رادیکال های آزاد را بی ضرر می کنند قبل از اینکه به سلول ها آسیب برسانند. مطالعات متعدد همچنین نشان می دهد که ویتامین E موضعی می تواند آسیب DNA را کاهش داده و قرمزی و تورم سوختگی را کاهش دهد.

آسیب خورشید

5. می تواند به کاهش ظاهر زخم کمک کند.
رادیکال های آزاد نیز بهبود زخم ها را دشوار می کنند. سعی کنید روغن ویتامین E را برای کاهش علائم ماندگار استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد