اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

2 نشانه ازدواج ناموفق و راه های حل آن

گفته می شود که ازدواج سخت ترین شغل در جهان است. آمارها نشان می دهد که میزان طلاق در کشورهای غربی تقریباً 50 درصد است. علائم متداول ازدواج ناموفق و بهترین راههای مقابله با آن چیست؟

2 نشانه ازدواج ناموفق و راه های حل آن


گفته می شود که ازدواج سخت ترین شغل در جهان است. آمارها نشان می دهد که میزان طلاق در کشورهای غربی تقریباً 50 درصد است. علائم متداول ازدواج ناموفق و بهترین راههای مقابله با آن چیست؟

1- احساس جذابیت نسبت به ازدواج ندارید
وقتی به دلیل انتخاب همسرتان از اول نگاه می کنید ، دیگر این دلیل برای شما جالب نیست. در نتیجه ، احساس می شود ازدواج شما انگیزه اصلی خود را از دست داده است. این نشانه مهمی از شکست در ازدواج است.

از دست دادن جاذبه معمولاً به همان اندازه با شریک زندگی شما ارتباط دارد. جایی در امتداد خط ، دیگر به دنبال آنچه در مورد همسرتان می پسندید نیستید و دیگر همه ویژگی های خاص آنها را که در ابتدا جذب شما شده بود قبول ندارید.

جذابیت نسبت به ازدواج

اکنون ما هم بر روی چیزهایی که در یکدیگر دوست نداریم و هم اینکه نمی خواهیم چه احساسی داشته باشیم متمرکز شده ایم.

هر اقدامی که از یک حالت احساسی تحریک شده انجام دهیم ، منجر به هرج و مرج خواهد شد. این بدان دلیل است که وقتی ما از نظر احساسی تحریک می شویم ، قشر پیشانی ما تا حدی خاموش می شود که توانایی تفکر و عمل منطقی را از دست بدهیم. بنابراین ، به جای برقراری ارتباط منطقی با موضوعی که از حل آن استقبال می کنیم ، شریک زندگی خود را مقصر می دانیم یا متهم می کنیم تا جایی که احساس می کنند از ارزش آنها در زندگی کم شده است و شروع به سوال می کنیم که چرا می خواهند با ما بمانند. خودآگاهی یک قاتل اصلی رابطه است و لازم به ذکر است که هر دو روش کار می کند. اگر مسئولیت نحوه نشان دادن روابط خود را بر عهده نمی گیرید ، به همان اندازه مسئولیت خراب شدن رابطه خود نیز بر عهده شماست.

2 - شما یک چشم انداز مشترک ندارید
انگیزه برخورد با مسائل در روابط شما معمولاً ناشی از داشتن یک دیدگاه مشترک است. وقتی می دانید که می خواهید چه احساسی داشته باشید ، می خواهید رابطه شما چگونه باشد و برای چه کاری تلاش می کنید (و شریک زندگی شما نیز این دیدگاه را دارد) ، در زمان اختلاف نظر یا وقتی زندگی شما را به چالش می کشد ، راحت تر می توانید خود را تنظیم کنید.

چشم انداز مشترک

بدون داشتن چنین دید مشترک ، ازدواج شما آسیب پذیر می شود.

چگونه می توان چشم انداز مشترک را روشن کرد
مهم این است که به جای اینکه مرتباً آنچه را که نمی خواهید دوباره زنده کنید ، از آنچه می خواهید و هر دو می خواهید با هم حرکت کنید ، چشم انداز داشته باشید!

بنابراین 15 دقیقه وقت بگذارید ، همه حواس پرتی ها را برطرف کنید و تمرین زیر را با هم انجام دهید.

مرحله اول این است که هر یک از شما 7 احساس اصلی را بنویسید که با ماهیت اصلی شما سازگار است. دوست داری چه احساسی داشته باشی؟ کدام احساسات با هسته وجودی شما مطابقت دارد؟

اکنون با نوشتن یک جمله توصیفی مختصر در مورد معنای هر یک از این احساسات اصلی ، ارتباط خود را با ماهیت اصلی خود برقرار کنید.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به نوبت هر 7 احساس اصلی خود و آنچه را که برای شما معنا می کنند با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید.

آنچه واقعاً جالب است این است که اگرچه ممکن است برخی احساسات اصلی را داشته باشید که یکسان هستند ، اما تفسیر شما از معنای آنها برای شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل اشتراک احساسات اصلی شما کافی نیست. برای جلوگیری از سوئ تفاهم بعداً ، باید درک کنید که هر یک از این احساسات اصلی برای هر دوی شما چه معنی دارد. احساس ارتباط با شریک زندگی خود ممکن است به معنای لذت بردن از ارتباط جنسی باشد و یا ممکن است بعد ذهنی و عاطفی باشد.

به طور خلاصه
گاهی اوقات ممکن است به این فکر کنید که چرا همسرتان بر خلاف آنچه دوست دارید در زندگی تجربه کنید و یا احساس کنید عمل میکند. با این حال ، آنچه معمولاً نمی پذیریم یا متوجه آن نمی شویم این است که ما خودمان اغلب تا حدودی زمینه بدتر شدن وضعیت را برای خود فراهم می کنیم و به همان اندازه به روابط خود آسیب می رسانیم.

وقتی درمورد اینکه چطور می خواهید احساس ارتباط سالم و امنیت عاطفی طولانی مدت داشته باشید واضح باشید و برای رسیدن به آن با شریک زندگی خود گفت و گو میکنید، در واقع مسیر حرکت خود را هم برای همسرتان مشخص کرده اید و هم هدف شخصی مشخصی برای خود تعیین کرده اید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد