اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 استراتژی مهم برای کسانی که میخواهند همه چیز را سریع یاد بگیرند

این که آیا شما برای خواندن دارای تجربه هستید یا تازه شروع به مطالعه برای اولین بار می کنید ، می دانید که خواندن کاملاً مثل قبل نیست. ممکن است زمان بیشتری برای پردازش آنچه می خوانید طول بکشد ، یا شاید به دنبال سرعت بخشیدن به مطالعه خود هستید.

5 استراتژی مهم برای کسانی که میخواهند همه چیز را سریع یاد بگیرند


این که آیا شما برای خواندن دارای تجربه هستید یا تازه شروع به مطالعه برای اولین بار می کنید ، می دانید که خواندن کاملاً مثل قبل نیست. ممکن است زمان بیشتری برای پردازش آنچه می خوانید طول بکشد ، یا شاید به دنبال سرعت بخشیدن به مطالعه خود هستید. به هر حال ممکن است ، چیزی که شما را از رسیدن به سرعت مناسب خواندن منع می کند فقدان استراتژی مطالعه است.

به لطف استراتژی های مختلف خواندن که در مورد آنها صحبت خواهبم کرد ، می توانید یک استراتژی درک مطلب را تدوین کنید تا بتوانید سریعتر از گذشته مسائل را بفهمید و بخوانید.

در اینجا نه استراتژی خواندن موثر برای درک سریع آورده شده است:

1. با یک هدف بخوانید
اولین استراتژی که پیشنهاد می کنیم استفاده از آن باشد ، خواندن با یک هدف است. این استراتژی اصلی برای درک سریع است. دلیل این کار است این است که اگر مغز شما حواس پرت شود یا نتواند اطلاعات ارائه شده را پردازش کند ، آن اطلاعات را از دست خواهید داد. روش دیگری که می توانید به این موضوع نگاه کنید خواندن با هدف در ذهن است. اگر برای مطالعه به آن هدف تمرکز نکنید ، این اطلاعات را از دست خواهید داد.

هدف در خواندن

2. پیش نمایش
چیزی که بعد از مدت ها مطالعه خواهید فهمید این است که بسیاری از نویسندگان - بخصوص در کتابهای غیر داستانی - درباره مفاهیم مشابه صحبت خواهند کرد. اگرچه دیدگاه نویسنده متفاوت خواهد بود ، اما برخی از مفاهیم در کل مطابقت دارند.

این جایی است که این استراتژی واقعاً می درخشد زیرا این همه مربوط به پیش نمایش یک متن و بهره برداری از آنچه قبلاً در مورد موضوع می دانید است. در حالی که یک کتاب یا مقاله می تواند دانش شما را در مورد چیزی گسترش دهد ، این کار می تواند باعث افزایش سرعت مطالعه و درک شما شود زیرا نویسنده در مورد چیزی صحبت می کند که شما از قبل با آن آشنا هستید. خواندن چیزی که از قبل می دانید هیچ فایده ای ندارد ، بنابراین راحت تر و سریعتر می توانید به چگونگی استفاده نویسنده از آن اطلاعات بپردازیم.

3. پیش بینی
با گسترش پیش نمایش ، ایده با این کار این است که شما پیش بینی می کنید که کتاب یا مقاله ای که می خواهید بخوانید چگونه است. در واقع این کار انتظارات شما از آنچه قرار است این کتاب به شما آموزش دهد است. به عنوان مثال ، وقتی عنوان این پست را می خوانید ، انتظار می رود استراتژی های خواندن برای سهولت در درک مطلب باشد. شما به غیر از این انتظار دیگری ندارید. همین مفهوم در مورد هر کتابی که بخوانید صدق می کند. مطمئناً ، هنگام مطالعه پیش بینی خود را تنظیم خواهید کرد ، اما مانند پیش نمایش ، هنوز اطلاعات بیشتری را که قبلاً با آنها آشنایی دارید یا انتظار دارید در آنجا باشید بررسی میکنید.

پیش بینی

4. شناسایی ایده اصلی کتاب
هر کتاب دارای خلاصه ای برای فریب خوانندگان است ، اما شما می توانید خلاصه ای عمیق تر از فصل های کتاب ارائه دهید. اگر به دنبال درک سریعتر یک کتاب هستید ، باید ایده اصلی کتاب را به شما ارائه دهد. بعلاوه ، با قرار دادن آن به زبان خود ، درک بهتری از آن خواهید داشت.

نکته اصلی کتاب نیز می تواند در بخش مقدمه توضیح داده شود. بیشتر کتاب های غیر داستانی به گونه ای تنظیم شده اند که نکات بحث برانگیز خود را درباره اینکه چرا چیزی مهم است و چرا باید به خواندن ادامه دهید توضیح می دهند. از آنجا ، آنها درباره آنچه که این کتاب در بر دارد ، بحث خواهند کرد.

ایده اصلی کتاب

5- سوال کردن

در حالی که شما برای خواندن کتاب آماده می شوید ، یک استراتژی اصلی دیگر برای خواندن این است که سوالاتی در ذهن داشته باشید. این کار ممکن است شما را ملزم کند که به طور خلاصه کتاب را مرور کرده و بر اساس آنچه از آن دوره کردید ، از خود سوال کنید سوالات می توانند از جملات مختلف یا حتی عناوین یا عناوین دیگری که نویسندگان استفاده می کنند نشأت گرفته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد