اونس طلا2318.71
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

7 عنصر مهم در مورد دکوراسیون خانه که باید به آن توجه کنیم

هفت اغلب یک عدد جادویی به نظر می رسد و در مورد طراحی داخلی نیز هیچ استثنایی وجود ندارد. اگر در تزئینات دکوراسیون منزل گیر کرده اید ، برای الهام بخشیدن به خلاقیت ، به هفت عنصر و اصول طراحی داخلی نگاه کنید.

7 عنصر مهم در مورد دکوراسیون خانه که باید به آن توجه کنیم


هفت اغلب یک عدد جادویی به نظر می رسد و در مورد طراحی داخلی نیز هیچ استثنایی وجود ندارد. اگر در تزئینات دکوراسیون منزل گیر کرده اید ، برای الهام بخشیدن به خلاقیت ، به هفت عنصر و اصول طراحی داخلی نگاه کنید. شاید تعجب کنید که با بازگشت به اصول اولیه چقدر می توانید یاد بگیرید. فقط ادامه مطلب را بخوانید تا خودتان متوجه شوید!

7 عنصر طراحی داخلی
7 عنصر اساسی طراحی داخلی چیست؟
"کل بیش از مجموع اجزای آن است." همین امر در مورد طراحی داخلی نیز صادق است که در واقع فقط توهمی است که با ایجاد تعادل بین عناصر مختلف به طور موثر ایجاد می شود.

بنابراین هفت عنصر اصلی طراحی داخلی چیست؟ آنها عبارتند از:
رنگ
رنگ چیزی فراتر از یک انتخاب زیبایی شناختی است - همچنین می تواند بر کل روحیه و احساس یک فضا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، بیشتر مردم رنگ قرمز را رنگی "پرشور" یا "شدید" می دانند ، در حالی که آبی و سبز معمولاً "آرام" یا "آرامش بخش" تلقی می شوند و رنگ زرد اغلب با کلماتی مانند "خوشحال" و "خوش بین" همراه است. نه تنها به ترجیحات بصری خود ، بلکه به نوعی از انرژی یا نگرشی که می خواهید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ آمیزی اتاق خود انتخاب کنید ، فکر کنید.

رنگ در دکوراسیون

فرم
"فرم" به سادگی اصطلاح دیگری برای "شکل" است ، که بیانگر خطوط هر اثر هنری ، مبلمان یا هر شی 3 بعدی است که می توانید تصور کنید. مبلمان ، مجسمه سازی و حتی اتاق ها خود می توانند دو نوع شکل به خود بگیرند: اشکال ارگانیک (که طبیعی و نامنظم هستند ، دارای انحنا یا شکل انتزاعی) و اشکال هندسی (که دارای خطوط و لبه های تیز و ساخته شده توسط بشر ، مانند مربع یا مثلثها).

نور

آیا تا به حال به عکسی که در نور بد گرفته شده باشد ، دقت کرده اید؟ سپس شما قبلاً قدرتی را که روشنایی برای تأثیرگذاری بر درک ما دارد ، می دانید!

نورپردازی با کیفیت ، جزئ جدایی ناپذیر هر فضایی است ، خواه منابع آن طبیعی ، ساخته دست بشر یا ترکیبی از هر دو باشد. هنگام انتخاب نور برای اتاق خود ، به عواملی مانند رنگ نور (آبی سرد یا زرد گرم؟) ، شدت نور (برای پخت و پز روشن یا برای خواندن ؟) ، و اینکه آیا نور باید کم نور باشد فکر کنید.

نور

خط
خط را به شکل محیط پیرامون یک فرم یا شکل در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید هر شیئی را در اتاق بکشید ، احتمالاً با طرح کلی آن شروع می کنید.

خطوط در دکوراسیون

خطوط می توانند "عمودی" (بالا و پایین) ، "افقی" (پهلو به پهلو) یا "پویا" باشند (خطوطی که حرکت را بیان می کنند ، مانند زیگ زاگ یا کورلیک). کارشناسان طراحی می گویند خطوط افقی احساس امنیت ایجاد می کنند ، در حالی که خطوط عمودی رسا و پررنگ هستند. خطوط پویا ، که از قوانین خاص خود پیروی می کنند ، هنگامی که به طور استراتژیک استفاده می شوند ، می توانند حالت سرگرم کننده و مهیج را به هر فضایی اضافه کنند.

الگو
الگو ، تکرار عمدی فرم ها ، خطوط یا سایر عناصر طراحی است. الگوها معمولاً روی کاغذ دیواری یا پارچه ظاهر می شوند ، اما حتی در استفاده از نور یا سایر عناصر طراحی می توانند در هر جای خانه ظاهر شوند. در حالی که الگوها می توانند زندگی و حرکت را به یک فضا اضافه کنند.

بافت
با الگو اشتباه گرفته نشود ، بافت نوعی احساس یک شی است. این می تواند به معنای احساس شی در لمس به معنای واقعی کلمه یا حسی باشد که هنگام مشاهده ساده جسم به وجود می آورد. به عنوان مثال ، ممکن است بگویید به لطف استفاده خلاقانه از بافت ، یک سطح "فرسوده" یا " پرانرژی" به نظر می رسد بدون اینکه واقعاً آن را لمس کند. دقت در مورد بافت خصوصاً در قسمتهایی از خانه که مرتباً با آنها تماس می گیرید مانند کفپوش از اهمیت برخوردار است.

فضا
نکته آخر اینکه فضا در قلب هر تصمیم گیری در زمینه طراحی قرار دارد. دو نوع فضای اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفت: فضای 2 بعدی (که طول و عرض یک اتاق را نشان می دهد) و فضای 3 بعدی (که ارتفاع را پوشش می دهد). به عنوان مثال ، فقط زمانی که به فرش فکر می کنید ، فضای دو بعدی مهم است - اما قبل از افزودن قفسه یا مبلمان جدید ، باید به فضای 3 بعدی فکر کنید. همچنین مهم است که فضای کافی "خالی" یا "منفی" را ایجاد کنید تا بتوانید سیال و ناوبری آسان داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد