اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

فایده ی گوش دادن به موسیقی هنگام بیدار شدن از خواب

موسیقی به ویژه در صبح بهترین ها را در افراد به وجود می آورد.

به گزارش سایت طلا، اگر معمولاً احساس ناراحتی از خواب می کنید، لیست پخش موسیقی خود را روشن کنید و به موسیقی های مورد علاقه خود گوش دهید. بلافاصله احساس خوشبختی و بهره وری بیشتری خواهید کرد. می توانید صدای زنگ هشدار خود را نیز بهموسیقی مورد علاقه ی خود تنظیم کنید. این امر همچنین بر چگونگی بیدار شدن و شروع روز شما نیز تأثیر می گذارد.

در این مقاله تمام دلایلی را که چرا گوش دادن به موسیقی ممکن است روز شما را به بهترین روز زندگی شما تغییر دهد، جمع کرده ایم

سطح کورتیزول را کاهش می دهد.

بر اساس یک تحقیق، با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود می توانید استرس کمتری داشته باشید. هورمون استرس، کورتیزول، کاهش می یابد و به نظر می رسد موسیقی پس از یک رویداد استرس زا سرعت بهبود را افزایش می دهد. بنابراین کاملا منطقی است که شروع روز خود با یک آهنگ خوب می تواند استرس ناشی از عوامل خارجی را از بین ببرد و به عنوان شروع خوب برای روز خواهد بود.

سطح دوپامین را افزایش می دهد.

با نواخته شدن موسیقی، بلافاصله روحیه شما تغییر می کند. موسیقی می تواند تولید هورمون دوپامین، که یکی از هورمون های "شاد" است و به طور مستقیم با لذت در ارتباط است را تقویت کند. به تسکین برخی احساسات منفی اضطراب و افسردگی کمک خواهد کرد. بنابراین اگر احساس ضعف کردید، لیست پخش موسیقی خود را روشن کنید.

باعث تحریک خاطرات می شود.

موسیقی می تواند به شما در یادآوری بیشتر کمک کند، مهم نیست که آهنگ های خوش آواز یا آهسته تر را دوست دارید. براساس یک مطالعه، عملکرد شناختی شما بهبود می یابد و با گذشت زمان، از حافظه قوی تری بهره مند خواهید شد. و هنگامی که خاطرات شکل می گیرد، گروه های خاصی از سلول های عصبی دوباره فعال می شوند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

گوش دادن به موسیقی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. صدای آهنگ به بدن کمک می کند تا آنتی بادی ها و سلول های کشنده طبیعی بیشتری تولید کند. این سلول ها می توانند در حمله به ویروس هایی که با آن روبرو می شوید کمک کنند. اساسا، سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با هر بیماری موثرتر خواهد بود.

سطح کسلی شما را کاهش می دهد

به نظر می رسد با سر و صدایی که از خواب بیدار می شوید، به طور قابل توجهی به وضعیت روحی شما کمک می کند. اگر با صدای آهنگین از خواب بیدار شوید، سطح پایین تری از کسلی صبح را تجربه خواهید کرد، سریعتر بیدار می شوید و هوشیارتر خواهید بود. در واقع، این یک اثر انرژی بخش است. هشدارهای صوتی بوقی ممکن است نتیجه یکسانی برای شما نداشته باشد.

باعث افزایش خلاقیت می شود.

قبل از رفتن به سمت میز کامپیوتر یا لپ تاپ، هدفون های خود را بگذارید و به برخی از موسیقی ها گوش دهید، به ویژه آهنگ های شاد. به نظر می رسد که این نوع از نواها شما را به یک فرد خلاق تر تبدیل خواهد کرد، بنابراین تمام ایده هایی که منتظر آن هستید سرازیر خواهد شد. و اگر روز کاری خود را با بهره وری بیشتر شروع کنید و تمام نکات موجود در لیست کارهای خود را از بین ببرید، این قطعاً باعث می شود شما نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید.

صبح ها با چه زنگ هشداری بیدار می شوید؟ آهنگ مورد علاقه شما برای رقصیدن اول صبح چیست؟

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد