اونس طلا2368.99
مظنه16,356,000
18 گرم3,775,700
ارزش سکه36,850,068
قدیم (بهار)40,700,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

گزارش نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی منتشر شد

طبق وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر انتشار گزارش نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی در روزهای پایانی اسفند 99، این گزارش امروز منتشر شد.

به گزارش سایت طلا، بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ بود که یک فروند بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین حدود ۶ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار حادثه شد و سقوط کرد.

هواپیمای بوئینگ پرواز شمارهٔ ۷۵۲ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح در نزدیکی شاهدشهر استان تهران مورد اصابت ۲ فروند موشک قرار گرفت که به صورت غیرعامدانه به سمت این هواپیما پرتاب شده بود، همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند، تعداد زیادی از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در روز نهم اسفندماه به فارس گفته بود که طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو ( سازمان جهانی هواپیمایی) ما به کشورهایی که در حادثه بوئینگ اوکراینی دخیل بودند، گزارش بررسی حادثه را اعلام کردیم، این کشورها ۶۰ روز فرصت داشتند در این باره به ما پاسخ بدهند که نهم اسفندماه این مهلت تمام می‌شد، پیش از این سه کشور که برای آنها گزارش ارسال کردیم، پاسخ ما را داده بودند که فنی و سازنده بود، کشور چهارم هم نظر خود را ارائه داد، به هر حال زمان قانونی ۶۰ روزه، طبق انکس ۱۳ ایکائو است.

به گفته دهقانی زنگنه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تا پایان سال جاری نتیجه نهایی و دقیق حادثه بوئینگ اوکراینی را برای عموم مردم منتشر می‌کند، نظریات کشورهای دخیل هم حتما در این موضوعات بررسی و مطرح می شود.

امروز گزارش نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: پرواز شماره ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که در روز ۱۸ دی ماه ۹۸ فرودگاه امام خمینی را به مقصد کیف ترک کرد و اندکی پس از برخاستن از فرودگاه و در حال اوج‌گیری دچار سانحه شد برمبنای مقررات جمهوری اسلامی ایران و ضمیمه ۱۳ کنوانسیون شیکاگو گروه بررسی تشکیل شد و گروه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها نتیجه گیری و تهیه توصیه های ایمنی برای پیشگیری از رقیق رخداد مشابه اقدام کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: هواپیما در اثر اشتباه کاربر سامانه دفاع هوایی مستقر در اطراف تهران به عنوان هدف متخاصم شناسایی و دو موشک به سمت آن شلیک شد؛ عملکرد پرواز نقشی در ایجاد خطا برای سامانه نداشته است، انفجار موشک در نزدیکی هواپیما عامل سقوط آن بوده است و همه ۱۷۶ سرنشین این هواپیما در این سانحه جان خود را از دست دادند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بوئینگ ۷۳۷ دارای صلاحیت پروازی که توسط خدمه پروازی دارای صلاحیت شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال هدایت می‌شد در زمان سانحه تحت کنترل ترافیک مراقبت پرواز ایران قرار داشت و هماهنگی برای بخش نظامی برای صدور مجوز پرواز صورت پذیرفته بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در زمان سانحه نیروی هوایی پدافند هوایی در سطح مراقبت بالاتر از معمول قرار گرفته بودند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مطابق تحلیل های انجام شده توسط گروه بررسی سانحه توصیه های ایمنی برای ارتقاء فرآیند جمع‌آوری و انتشار اطلاعات ارزیابی ریسک و اجرای موثر تدابیر پیشگیرانه در هنگامی که امکان فعالیت دارد فعالیت های بالقوه خطرناک نظامی، هوانوردی غیر نظامی را در معرض مخاطره قرار دهد ارائه شده تا از سوانح مشابه پیشگیری شود.

در موضوع خسارات وارده توضیح اینکه هواپیما پس از کاهش ارتفاع از منطقه مسکونی خلج آباد...اولین برخورد آن با سقف یک آلاچیق در یک پارک تفریحی به نام لاله بوده است سپس بدنه هواپیما با زمین برخورد کرده و پس از عبور از یک زمین بازی فوتبال به طور کامل از هم گسیخته و در مزارع و باغات کشاورزی اطراف پخش شده و به آنها صدمه زده است.

پس از برخورد اولیه در طول خط سیر آن برخورد های دیگری با عوارض زمینی مشاهده شده و بدنه هواپیما متلاشی شده است و در طول خط سیر پخش شده است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: قیمت بلیت و همچنین شبکه پروازی این شرکت به گونه ای بوده است که توسط مسافرانی که به مقصد یا از مبدا تهران پرواز داشتند برای سفر به کشورهای ثالث یک انتخاب اقتصادی به شمار می آمده است به طور مثال پرواز سانحه دیده فقط دو مسافر با ملیت اوکراینی داشته و مسافران قصد مسافرت به کشورهای دیگر داشتند.

در بخش دیگری از این گزارش؛ صوت مکالمه های خلبان پرواز و برج مراقبت نیز منتشر شده است.

متن گزارش بررسی سانحه هواپیمای اکراینی را اینجا بخوانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد