اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحقق ۱۰۰درصد درآمد مالیاتی دولت تا ۲۰ اسفند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا ۲۰ اسفند ۱۰۰درصد درآمد مالیاتی مصوب که ۱۸۰هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

به گزارش سایت طلا ،فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در حالی که پیش‌بینی می‌شد صادرات غیرنفتی امسال حدود 27 میلیارد دلار باشد تا شب گذشته صادرات غیرنفتی 33 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

وزیر اقتصاد افزود: البته با برآورد‌هایی که همکاران ما دارند تا پایان امسال صادرات غیرنفتی به 35 میلیارد دلار هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن یکی از عوامل اصلی در تحقق درآمد‌های صادراتی بوده است اضافه کرد: در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیاست‌های ارزی دولت و ارز متقاضی بررسی و مصوبات جلسه شورا در ستاد اقتصادی دولت نیز مطرح و مصوب شد که دراین‌باره کمک‌کننده بود.

وزیر اقتصاد پیگیری بحث واگذاری‌ها در جلسات شورای اصل 44، مشوق‌های مالیاتی، همراهی بانک مرکزی و اقدامات کارگروه‌های تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی همچنین حذف مفاصاحساب مالیاتی را از دیگر عوامل مهم در دستیابی به درآمد‌های صادرات غیرنفتی بیان کرد.

دژپسند گفت: در سه‌ماهه سوم امسال هم رشد کل اقتصادی و هم رشد اقتصاد غیرنفتی مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین سود شرکت‌های بورس نیز در 9ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

تحقق درآمد مالیاتی 180هزار میلیارد تومانی تا 20 اسفند

وزیر اقتصاد با ابراز اینکه برخی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت تحقق درآمد مالیاتی را بیش از 140 هزار میلیارد تومان نمی‌دانستند گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا 20 اسفند 100درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

وزیر اقتصاد درباره چالش موجود در بخش خصوصی‌سازی‌ها گفت: تعداد واحد‌هایی که در خصوصی‌سازی با چالش مواجه شده یک‌درصد کل واگذاری‌ها و ارزش آن‌ها 3درصد ارزش کل واگذاری‌ها بوده است و ما در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان سه قوه بررسی کردیم تا بخش خصوصی کمترین آسیب را در این حوزه ببیند.

وزیر اقتصاد همچنین با اعلام اینکه در جلسه‌ای درباره پرداخت سود سهام عدالت شرکت می‌کند گفت: به‌احتمال زیاد تا قبل از پایان امسال سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد