اونس طلا2414.52
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000

چین و روسیه در راه سفر به ماه

سازمان های فضایی روسیه و چین برای ساخت ایستگاه تحقیقاتی فضایی روی ماه همکاری می کنند.

به گزارش سایت طلا،رقابت برای گسترش فرصت های تحقیقاتی روی ماه در حال افزایش یافتن است. کشور های روسیه و چین روی پروژه ای بنام ایستگاه بین المللی تحقیقاتی ماه با هم دست به همکاری زدند.

وزیر ملی هوا فضای چین در این هفته اعلام کرد با آژانس فضایی روسیه برای همکاری در ساخت ایستگاه تحقیقاتی روی ماه تفاهم نامه امضا کرده است.

این تفاهم نامه جزئیات زیادی در بر نداشت. برای مثال محل این ایستگاه فضایی کجا خواهد بود. احتمال دارد این پروژه روی سطح ماه انجام شود؛ یا یک ایستگاه روی مدار ماه باشد؛ یا ترکیبی از هردو ایستگاه باشد.

در این بیانیه گفته شده است: آژانس های فضایی هر دو کشور به اصول " مشورت، ساخت مشترک و بهره مندی مشترک" پایبند خواهند بود. این اصول همکاری گسترده برای ساخت این ایستگاه فضایی را آسان تر می کند و همچنین همکاری در این ایستگاه برای همه ی کشور ها و شرکای بین المللی آزاد است. این مبادله اطلاعات باعث تقویت تحقیقات علمی می شود و استفاده ی بشر از دانش فرا زمینی را گسترش می دهد.

این خبر زمانی اعلام شده است که ناسا نیز در تلاش برای انجام حرکاتی بزرگ است. برنامه تجاری خدمه ناسا نیز در حال نزدیک شدن به پایان آن است و قرار است به وسیله فضا پیمای روسی، فضا نوردان به ایستگاه فضایی فرستاده شوند.

ناسا همچنین برنامه دارد اوایل سال 2024 دوباره فضا نوردانی را به ماه بفرستد. این کمپانی در حال کار روی پروژه ای بنام "درگاه" است که شامل ساختن یک ایستگاه فضایی کوچک در مدار ماه می شود. ناسا ماه را به عنوان سکوی پرتاب انسان برای کاوش بیشتر در فضا نگاه می کند.

چین اخیرا در زمینه کاوش ماه بسیار فعال بوده است. در اواخر سال 2019 چین توانست فضا پیمای چنگ 4 لندر را در محلی دور روی ماه با موفقیت فرود بیاورد. ماموریت این فضاپیما جمع اوری تعدادی از سنگ های ماه و رساندن آن ها به زمین بود.

با این سطح از پیشرفت و موفقیت رباتیک، جای سوال نیست که چرا چین به دنبال همکاری با روسیه و حضور بیشتر و دائمی روی ماه است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد