اونس طلا2414.89
مظنه14,436,000
18 گرم3,332,500
ارزش سکه32,524,308
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,200,000
ربع14,650,000

با این 4 کار ، به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید !

بسیاری از ما طیف وسیعی از اهداف و دستاوردهایی را داریم که می خواهیم در طول زندگی خود به آنها دست پیدا کنیم. مقصد های نهایی همیشه جذابیت درخشانی دارند. و می توانند ما را در این مسیر به چالش بکشد.

با این 4 کار ، به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید !


با داشتن ایده ای بهتر از توانمندی ها و کمبودهای خود ، ما نه تنها قادر به تهیه برنامه های بهتر برای رسیدن به اهداف خود هستیم ، بلکه می توانیم چالش های احتمالی را برطرف کنیم ، با پیشرفت در جهت رسیدن به اهداف خود ، یک سفر بسیار لذت بخش تر را تجربه کنیم و به رشد خود در طول راه ادامه دهیم.

1. نقاط قوت و ضعف را از نظر زمینه شناسایی کنید
در مرحله اول ، فراموش نکنید که یک جدول دو ستونی تهیه کنید و نقاط قوت خود را از یک طرف و نقاط ضعف خود را بدون اشاره به زمینه ذکر کنید. انجام این کار یک تمرین کاملاً بی معنی خواهد بود. بدون ارجاع ارزیابی خود به موقعیت خاصی ، احتمالاً احساس خستگی و بی جهت بودن خواهید داشت.

نقاط قوت و ضعف

به گفته محققان ، نقاط قوت و ضعف کاملاً متنی و وابسته به ترکیبی از ارزشها ، اهداف ، علایق و عوامل موقعیتی ما هستند. با توجه به این امر ، مفید است که ابتدا با مرور موقعیت های کلیدی زندگی خود شروع کنید که در آن اهداف بهتر از آنچه هستند.

جنبه های خاصی از کار شما ممکن است ایجاب کند که مهارت ها و دانش های مختلف را به درجات مختلف اعمال کنید. ممکن است در روابط شخصی یا خانوادگی خود با چالش هایی روبرو شوید. شاید شما بخواهید در نواختن ساز موسیقی ، ورزش مهارت کسب کنید یا یک استعداد خلاق یا هنرهای نمایشی را پرورش دهید.

2. ابزار خودارزیابی را با دقت انتخاب و استفاده کنید
ابزارهای ارزیابی شخصی به شما کمک می کنند نقاط قوت و ضعف خود را درک کرده و سازماندهی کنید. پروفایل هایی که از پاسخ های شما بیرون می آیند ، شما را قادر می سازد تشخیص دهید که در چه مواردی می توانید بهترین انرژی و توجه خود را برای بهبود دانش و مهارت خود هدایت کنید.

خودارزیابی

ابزار خود گزارش دهی معتبر دیگری ، Herrmann Brain Dominance Instrument® (HBDI) ، به شما کمک می کند سبک های تفکر مورد نظر خود را تشخیص دهید. دسته بندی نحوه تفکر ما در چهار ربع - تحلیلی ، آزمایشی ، رابطه ای و عملی - این ابزار به تعمیق آگاهی ما در مورد چگونگی استعداد تفکر و کنار آمدن با شرایط و روابط مختلف کمک می کند.

3. با افراد واجد شرایط و مورد اعتماد مشورت کنید
وقتی از ما خواسته می شود نقاط قوتی را که در دوستان خود می بینیم توصیف کنید ، انجام این کار نسبتاً آسان است. با این حال ، هنگامی که از ما خواسته می شود این تمرین را برای خود انجام دهیم ، لیست نقاط ضعف ما بسیار بیشتر از نقاط قوت ما است. این تصور که ما قوی ترین (و اغلب سختگیرانه ترین) منتقدان خود هستیم ، درست است.

4- خود را آزمایش کنید
آزمایش خود کاری است که به ندرت انجام می دهیم. ما به طور طبیعی به دنبال فرصت هایی برای بررسی دقیق مهارت ها ، توانایی ها و ویژگی های شخصیتی خود نیستیم. با این حال ، این همان چیزی است که خالص ترین کشف و شناخت از نقاط قوت و ضعف ما را به ما می دهد.

آزمایش خود

سعی کنید همیشه خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این ارزیابی ها میتوانند به شکل های زیر باشند :

مهارت محور است
شخصیت و صفات
عرض و عمق دانش کاربردی
خودآگاهانه و عمداً خود را در موقعیت هایی قرار می دهید تا مهارت ها و دانش خود را بیازمایید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد