اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 کاری که اندروید 12 انجام داده اما اندروید 11 قادر به انجامش نیست

​در این مقاله می خواهیم تفاوت های عمده بین سیستم عامل جدید گوگل و نسخه ی قبلی آن را که شامل آپدیت های حفاظتی و اعلانات جدید است را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش سایت طلا،در این مقاله می خواهیم تفاوت های عمده بین سیستم عامل جدید گوگل و نسخه ی قبلی آن را که شامل آپدیت های حفاظتی و اعلانات جدید است را مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل هفته گذشته از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید خود یعنی اندروید 12 رونمایی کرده و حالا به عنوان پیش نمایش در دسترس قرار گرفته است. به نظر می رسد اندروید 12 از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به اندروید 11 می باشد اما دارای ویژگی های جدیدی بوده و با حذف اختلالات باعث می شود تا گوشی شما عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر مشتاق آزمایش این سیستم عامل جدید هستید، می توانید هم اکنون پیش نمایش اندروید 12 را بارگیری و نصب کنید. اما به شما هشدار می دهم، چون اولین پیش نمایش این سیستم عامل است، پس احتمال وجود اشکالات زیاد در آن بوده و این بدین معنی نیست که اکثر مردم می توانند از آن استفاده کنند (مخصوصا اگر برای گوشی اصلی خود آن را استفاده می کنید). ما انتظار داریم که گوگل نسخه بتا آن را در ماه مه و نسخه نهایی آن را حدود اوت یا سپتامبر منتشر کند.

در اینجا سه ​​مورد از بزرگترین ویژگی های جدیدی را که تاکنون در مقایسه با اندروید 11، در اندروید 12 مشاهده کرده ایم، به شما نشان می دهیم.

ویژگی های حریم خصوصی برنامه

براساس وبلاگ توسعه دهندگان اندروید، کمپانی گوگل چندین ویژگی حریم خصوصی جدید را در برنامه ها اضافه کرده تا کاربران بتوانند شفافیت و کنترل بیشتری را در دست داشته باشند. یک به روزرسانی، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از کوکی ها در سایت ها به شما می دهد، در حالی که دیگری نحوه خروج اطلاعات برنامه ها را برای جلوگیری از خروج تصادفی فعالیت ها، خدمات و گیرنده ها تغییر می دهد.

شایان به ذکر است که این سیاست ها، سختگیرانه تر از سیاست های نرم افزار اخیرا منتشر شده ی iOSاپل نیستند، که شامل نرم افزار "برچسب های تغذیه ای" بوده که به افراد اعلام می کند که کدام داده های شخصی در برنامه ها را جمع آوری می کند. و یک تغییر در آینده که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از مردم برای جمع آوری داده ها و ردیابی آنها در برنامه ها و وب سایت ها اجازه بگیرند.

اعلان هایی با طراحی دوباره

در اندروید 12، گوگل تغییراتی را در طراحی اعلانات انجام داده تا آن ها را مدرن تر و کاربردی تر جلوه دهد. وقتی روی یک اعلان لمس می کنید، به جای اینکه از طریق یک سرویس واسطه برای شروع آن اقدام کنید، مستقیم به برنامه و یا عملکردی که می خواهید بروید، هدایت می شوید. طبق وبلاگ، این امر باعث می شود همه چیز سریع تر اجرا شود.

طبق نظریه ای از سایت تکنولوژی XDA Developers، اندروید 12 با اضافه کردن یک دکمه ی جدید به شما این امکان را می دهد تا اعلان های بی اهمیت را به تعویق بیندازید و مدت تعویق آن را نیز مشخص کنید.

همچنین می توانید رتبه بندی اعلان ها به صورت تطبیقی ​​را فعال کنید تا به اندروید اجازه دهید اعلان های شما را بر اساس نحوه کار با برنامه های مختلف مرتب کند و اگر دوست ندارید رتبه بندی را به صورت سلیقه ای تنظیم کنید.

حالت استفاده از تلفن با یک دست

به نظر می رسد اندروید 12 شامل چند تغییر در طراحی شده است که کار با تلفن های اندروید با یک دست و انگشت شست را آسان تر می کند. سایت XDA Developers ادعا کرد که تنظیمات به روز شده ی UI از قسمت جستجو به پایین صفحه نمایش رفته تا دسترسی آن با یک دست آسان تر شود. همچنین ویژگی جدیدی به نام "خانه ابریشمی" نیز رونمایی شد که تمام رابطه ی کاربر را با استفاده از یک دست مناسب تر می‌کند.

#اندروید12_اندروید11

#اندروید11_اندروید12

#اندروید11

#اندروید12

#تکنولوژی

#گوگل

#سیستم_عامل

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد