اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مجموع صادرات نفت ایران به میزان بی‌سابقه‌ای رسید

به گزارش رویترز افزایش فروش نفت ایران به چین و کشورهای آسیایی باعث شده که صادرات نفت خام ایران رکورد بزند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز میزان صادرات نفت خام ایران رکورد جدیدی در ماه‌های اخیر ثبت کرده است که افزایش فروش نفت به چین دلیل اصلی آن بوده است. همچنین پالایشگاه‌های هندوستان برای سال 2021 بر روی نفت ایران حساب جداگانه‌ای باز کرده‌اند و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آن‌ها واردات نفت خام ایران می‌باشد. از آنجایی که این کشورها امید دارند تحریم‌ها علیه ایران به زودی برداشته شود، انتظار دارند این عضو اوپک به زودی نقش بیشتری در بازار نفت خام ایفا کند و بتواند نفت کشورهای آسیایی را تامین کند.

رییس جمهور ایالات متحده جو بایدن، امیدوار است که بتواند با مقامات ایران بر سر توافق هسته‌ای که رییس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در سال 2018 آن را ترک نمود، گفتگو کند. آثار منفی اقتصادی خروج از توافق هسته‌ای هنوز بر روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است و تهران هنوز بر برداشتن کامل تحریم‌ها اصرار دارد.

شرکت ملی نفت ایران (NIOC) از زمانی که بایدن بر کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده نشسته است، سعی دارد مشتریان آسیایی خود را دوباره به دست آورد و در بازار عرضه و تقاضای نفت جهان نقش بیشتری ایفا کند. به گزارش رویترز یکی از مقامات ایران که نخواسته نام او فاش شود، گفته تلاش‌ها برای فروش نفت خام ایران ادامه دارد. از آنجایی که قیمت نفت خام در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته، فروش نفت برای ایران بسیار مهم است.

صادرات نفت ایران

تحریم‌های اعمال شده بر ایران در سال 2018 به سرعت صادرات ایران، به خصوص صادرات نفت خام به چهار کشور چین، هند، ژاپن و کره جنوبی را هدف گرفت و از مقدار آن به شدت کاست. پس از این تحریم‌ها سایر کشورهای صادرکننده سعی کردند جای ایران را در صادرات نفت پر کنند که البته این باعث توقف تقاضای نفت ایران نشده و در صورت لغو تحریم‌ها مشتریانی برای نفت خام ایران وجود دارد. کشورهای آسیایی بیش از نیمی از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه تامین می‌کنند.

طبق گفته مقامات هند که سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان است، هند از خروج ایران از بازار نفت و افزایش قیمت نفت متضرر شده و آنها انتظار دارند که طی چند ماه آینده بتوانند بخش قابل توجهی از نفت خام مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند.

طبق گفته‌های یک منبع آگاه در هند، مقامات این کشور با مسئولان شرکت ملی نفت ایران مذاکراتی را داشته‌اند که طبق این مذاکرات ایران می‌تواند طی ماه‌های آینده، و به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران صادرات نفت خود به هند را از سر گیرد. این منبع آگاه متذکر شده که این مذاکرات رسمی نبوده و بسیار مقدماتی می‌باشند. او همچنین گفته که مسئولان ایرانی قصد داشته‌اند که از خرید نفت ایران توسط هند اطمینان پیدا کنند. این منبع آگاه از فاش شدن نام خود خودداری کرده است.

اما طبق گزارش رویترز، چین برخلاف هند هرگز خرید نفت خام از ایران را قطع نکرده است و همیشه مقدار کمی از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین کرده است. طبق این گزارش ایران طی 14 ماه اخیر 8/17 میلیون تن نفت خام به چین فروخته است.

رویترز گفته که ایران سعی کرده است صادرات نفت خود را اگرچه کم، اما نگه دارد و سهمی از بازار نفت داشته باشد.؛ به طوری که تانکرهای حمل نفت ایران دستگاه فرستنده موقعیت خود را خاموش کرده و به مسیر خود ادامه می‌دادند تا از شناسایی آنها توسط ایالات متحده جلوگیری شود.

طبق گزارش رویترز ایران به زودی آماده خواهد بود بخشی از تقاضای نفت خام جهان را برطرف کند. همه افرادی که در سیاست‌ها موثرند انتظار دارند دیر یا زود تحریم‌های ایران برداشته شود و ایران بتواند ضررهای اقتصادی خود را جبران نماید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد