اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی در راه ایران

رییسی گفت: وضعیت دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است و‌ درد جای سوزن مشکل حادی محسوب نمی‌شود.

به گزارش سایت طلا،علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح همزمان تجهيزات خريداری شده مقابله با کروناو در جمع خبرنگاران بیان کرد: وضعیت دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است و‌ درد جای سوزن مشکل حادی محسوب نمی‌شود؛ تزریق هر واکسنی می‌تواند همراه با تب و کمی درد باشد.

او ادامه داد: در فاز اول یک میلیون ‌و ‌۳۰۰ هزار نفر واکسن را دریافت می‌کنند که خانه سالمندان، جانبازان و معلولان و به ویژه جانبازان شیمیایی و افراد بالای ۵۰ درصد، سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بین ۱۹ تا ۶۴ سال مبتلا به بیماری زمینه‌ای در اولویت فاز دوم قرار دارند و در مرحله بعدی مراکز تجمعی مثل زندان‌ها افراد شاغل در کار‌های حساس، نیرو‌های نظامی و انتظامی و رانندگان بوده و فاز بعدی واکسیناسیون عمده مردم هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار دوز اسپوتنیک به دستمان رسیده و فکر می کنم در هفته آینده هم ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به دستمان می رسد، ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز به دستمان می رسد که قول دادند اجرا کنند و در اسفند ماه به دستمان برسد. با این حساب یک جمع بندی کنیم، تقریبا قریب به ۴.۵ میلیون دوز واکسن باید تا قبل از پایان سال به دست ما برسد که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا می توانیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را که در سال جاری جزو اولویت مان است، واکسینه کنیم. البته همه اینها برنامه ریزی شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰میلیارد دوز واکسن برای کل دنیا نیازمند است که به هیچ وجه تا پایان سال ۲۰۲۱ این مقدار واکسن تولید ودر اختیار مردم قرار نخواهد گرفت.

رییسی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت به کشور‌های ثروتمند توصیه کرده است که بعد از انجام مرحله اول تزریق واکسن با هدف کاهش مرگ و میر واکسن‌های خود را در این خصوص به دیگر کشور‌ها بدهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: در سال آینده واکسن تولیدی خودمان مانند برکا، رازی و پاستور به دست ما می‌رسد و ماهیانه حدود ۱/۵ میلیون دوز قرار است در کشور تولید کنند و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته از تیرماه این میزان تولید واکسن به حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن در ماه برسد. در خوشبینانه‌ترین حالت واکسیناسیون از آذر ماه سال بعد و در بدبینانه ترین وضعیت واکسیناسیون تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

او افزود: واکسن برکت با انجام کیت ویروس انگلیسی موفق و نسبت به این جهش ویروسی اثر بخش بوده است.

رئیسی ادامه داد: هیچ کس با دریافت دوز اول یا دوم واکسن فرد ایمن نبوده، زیرا مدتی طول می‌کشد تا آنتی بادی در بدن تشکیل شود. هر وقت دو سوم جمعیت ایمن شدند زنجیره ویروس قطع خواهد شد.

رئیسی گفت: تجهیزاتی که از تسهیلات بانک جهانی گرفته ایم محصولات هایتکت است و با این تجهیزات ۴۳ آزمایشگاه در ۳۱ استان کشور تجهیز شده است.

رییسی گفت: در حال حاضر ۲۱مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور شناسایی شده که در استان‌های تهران، قزوین، البرز و خوزستان است و متاسفانه چهار نفر از بیماران فوت کرده اند. سرایت پذیری این ویروس بالاست و هر فرد بیمار و ناقل اگر در محیطی باشد حدود ۱۰ نفر را مبتلا می‌کند.

او افزود: در حال حاضر میانگین رعایت دستورالعمل‌ها در کشور حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است، اما در برخی از مناطق مانند خوزستان افت بیشتری در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها داشته ایم.

او گفت: دوران پسا کرونا مهم است و دنیا در حدود هفت سال بعد به حالت عادی بر می‌گردد و مسائل سلامت روان از جمله موارد و نکات پسا کرونا است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد