اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزانترین منطقه تهران اعلام شد

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش سایت طلا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه حدود ۶۰ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است .

گران‌ترین منطقه تهران طبق سال‌های اخیر به منطقه یک با متوسط قیمت ۶۰ میلیون و ۳۴ هزار تومان در هر مترمربع اختصاص داشت و در رتبه دوم منطقه سه با میانگین قیمت متری ۵۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان و منطقه دو با میانگین قیمت متری حدود ۴۵ میلیون تومان اختصاص دارد. ارزان‌ترین مناطق تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان، منطقه ۲۰ با میانگین متری ۱۲ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان و منطقه ۱۹ با متوسط متری ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان هستند.

بر این اساس متوسط قیمت مسکن در منطقه یک با افزایش ۹۹ درصدی و در منطقه ۱۸ با افزایش ۸۶.۱ درصدی در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، واحدهای مسکونی زیر ۵ سال ساخت در معاملات مسکن ماه گذشته بیشترین تعداد معامله‌های مسکن را با ۳۹ درصد به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، بیشترین تعداد معاملات مسکن در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به منطقه ۵ با ۳۹۷ فقره و سهم ۱۱.۳ درصدی اختصاص داشت. در رتبه‌های بعدی مناطق ۴ و ۲ تهران با سهم‌های به ترتیب ۸.۹ و ۷.۷ درصدی قرار دارد.

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در دی ماه امسال نسبت به دی پارسال رشد ۹۸.۳ درصدی داشته است.

گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در دی امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد