اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در انتظار سقوط مجدد

قیمت در روز های آخر هفته گذشته شاهد سقوط قابل توجهی بود و به شدت کاهش یافت. بسیاری از کارشناسان بازار طلا معتقدند که با وجود اینکه طلا توانست اندکی از قیمت خود را جبران کند بازهم احتمال سقوط مجدد قیمت ها وجود دارد.

قیمت طلا در انتظار سقوط مجدد


قیمت در روز های آخر هفته گذشته شاهد سقوط قابل توجهی بود و به شدت کاهش یافت. بسیاری از کارشناسان بازار طلا معتقدند که با وجود اینکه طلا توانست اندکی از قیمت خود را جبران کند بازهم احتمال سقوط مجدد قیمت ها وجود دارد.

طلا در روز های پایانی هفته گذشته یعنی پنجشنبه و جمعه کاهش قابل ملاحظه یافت و به زیر 1800 دلار نیز سقوط کرد. البته در اواخر روز جمعه با افت ارزش شاخص دلار بار دیگر رشد اندکی داشت و به بالای 1800 دلار بازگشت.

انس طلا از حدود اردیبهشت ماه گذشته از قیمت 1700 دلار به بالای 2000 دلار صعود کرده و بار دیگر به حدود 1760 تا 18030 دلار بازگشته است.

قیمت طلا

کارشناسان با توجه به بحران اقتصادی موجود در سرتاسر جهان این انتظار را داشتند که قیمت طلا بار دیگر به بالای 2000 دلار صعود کرده و حتی تا 2300 دلار نیز افزایش یابد که تا این لحظه این پیش بینی محقق نشده است.

مهم ترین عامل سقوط قیمت طلا را می توان دلگرمی سرمایه گذاران و بازار نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در ماه های آینده دانست که باعث کاهش نسبتا شدید اقبال سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا بود.

دلار

افزایش بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا همچنان می تواند قدرت بیشتری به دلار آمریکا داده و در نتیجه آن قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت همچنان با کاهش رو به رو خواهد بود.

البته کارشناسان درباره حرکت قیمت طلا در بلند مدت نظرات متفاوتی دارند. آنها معتقدند که با ورود بسته محرک مالی جدید بایدن به بازار تا اواخر ماه آینده قیمت طلا بار دیگر توان خوبی برای افزایش قیمت پیدا می کند.

همچنین تورم در اقتصاد نیز ملموس تر شده و با وجود شرایط بحرانی متاثر از ویروس کرونا دولت ها سیاست های مالی خود را تغییر نخواهند داد که می تواند برای افزایش قیمت طلا بسیار سازنده باشد.

پش بینی طلا

کارشناسان انتظار دارند که با افزایش محرک های مالی ارزش دلار آمریکا به شکل قابل توجهی افت کرده و شرایط برای فلزات گرانبها به خصوص طلا بسیار مساعد شود.

در این میان بحران اقتصادی موجود نیز تفاوت چندانی نکرده است و امید ها برای بهبود اقتصاد در حال حاضر چندان واقعی نیست. در واقع آمار های اقتصادی منتشر شده در ماه اخیر نشان دهنده وضعیت نامناسب اقتصاد هستند.

انس طلا

در نتیجه تمامی اینها می توان انتظار داشت که طلا در کوتاه مدت همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و قیمت آن کاهش یابد اما در بلند مدت قیمت طلا می تواند برای بار دیگر افزایش های قابل توجهی را به چشم ببیند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد