اونس طلا2310.06
مظنه15,381,000
18 گرم3,550,700
ارزش سکه34,653,393
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

زالی:‌ فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران رو به کاهش است/نگران بازگشایی مدارس هستیم+فیلم

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در «کودکان» در ده روز اخیر در تهران افزایش داشته است

به گزارش سایت طلا،علیرضا زالی روز دوشنبه در ستاد کرونا استان تهران افزود: آمارها و بررسی امواج شیوع کرونا در سطح استان تهران نشان می دهد که ارتباط و پیوستگی عمیقی میان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش یا کاهش مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری وجود دارد.

وی تاکید کرد: اوج گیری کرونا در طی امواج قبلی زمانی آغاز شد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کمتر از ۵۰ درصد در میان مردم رسید.

زالی یادآورشد: طی هفته های گذشته به مدد همکاران نیروی انتظامی هلال احمر و تشکیل تیم های تلفیقی نظارت های قابل توجهی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت پروتکل ها انجام گرفت.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: طی سه هفته گذشته این میزان فاصله گذاری اجتماعی رو به کاهش نهاده است و این بیم می رود که ما با شیوع موج جدید کرونا در این استان روبرو شویم.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه، تنها نقطه‌ای که نوع جهش یافته ویروس کرونا یا همان کرونا انگلیسی مشاهده شده است، استان تهران است و هنوز در هیچ نقطه ای از کشور گزارش مستندی از ابتلا به این ویروس نداریم.

زالی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، کسانی به این نوع از ویروس مبتلا شده اند که در ارتباط با مسافران بازگشته از انگلیس بوده اند و این موضوع نشان می دهد که در تهران که ارتباطات میان افراد قابل توجه و ورود افراد مسافری از فرودگاه بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزان انجام تست های پی سی آر مثبت از زیر یک درصد به بیش از ۱۰ برابر رشد کرده که زنگ خطری جدی است.
وی اعلام کرد: ما به کمک دوستانمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دوستان فرودگاهی در حال تقویت نظارت ها و انجام جدی تر تست ها هستیم و شاید لازم باشد که پروتکل های سختگیرانه تری را نسبت به ورود این افراد از کشورهای اروپایی اعمال کنیم.
زالی اضافه کرد: موج جدیدی که در کشورهای اروپا هست، می تواند با بی توجهی نسبت به ورود افراد از این کشورها، در روند کنترل و مدیریت بیماری کرونای جدید، مشکل ایجاد کند.

BOX:491550669

افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت تاکید کرد: متاسفانه بازه سنی مبتلایان و فوتی ها در حال تغییر است و ما طی هفته گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و افزایش بار ابتلا را در گروه سنی پنج تا ۱۷ و به نوعی گروه های سنتی زیر ۱۰ سال در حوزه مرگ و میر شاهد بودیم.

وی افزود: این آمار زنگ خطر جدی است که نشان می دهد باز توزیع مرگ و میر و ابتلا در تهران بر اثر کرونا در حال تغییر است.

زالی یادآورشد: بحث بازگشایی مدارس در این شرایط موضوعی جدی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طی روزهای آخر هفته های گذشته با افزایش خروج مردم از تهران مواجه بودیم، گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر از تهرانی ها در یک جزیره کوچک حاضر بودند و مواردی از سفر به شهرهای قرمز نیز ثبت شده است.

وی اظهارداشت: این افراد با بازگشت خود می توانند موج های جدیدی از ابتلا را به دنبال داشته باشند و ممکن است در هفته های گذشته با افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر مواجه باشیم.

زالی خاطرنشان کرد: هیچ اتفاق مبنایی در حوزه تغییر در حمل نقل عمومی رخ نداده است و قولی که برای اورهال کردن ناوگان مترویی داده شده بود و خرید اتوبوس ها متاسفانه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت ادامه داد: شرایط حمل و نقل عمومی همچنان نامطلوب است ضمن آنکه طی هفته گذشته بیش از ۹۰۰ هزار نفر روزانه از مترو استفاده کرده اند و در برخی روزها این عدد به زمان های گذشته بود.

وی گفت:‌ با وجود همکاری و تلاش مسئولان شهرداری پایتخت، اما فاصله گذاری اجتماعی در متروی تهران فقط تا ۴۰ درصد محقق شده است.

زالی اضافه کرد: در کنار این موضوع بحث آلودگی و وارونگی هوا را داشتیم در هفته گذشته، شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بیشتر بیماران با مشکلات تنفسی بودیم.

نگران بازگشایی مدارس هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: با توجه به نظر رئیس جمهوری و مصوبات ستاد ملی کرونا، بنا شد حضور دانش آموزان در همه شهرها بدون توجه به وضعیت آن، داوطلبانه باشد.

وی هشدار داد: نگرانی که در تهران وجود دارد این است که با بازگشایی مدارس، بار مضاعفی به سیستم حمل و نقل عمومی این استان وارد می شود و این موضوع صرف نظر از برنامه ای است که آموزش و پرورش تصمیم دارد برای کارکنان خود اعمال کند.

زالی اعلام کرد: از سوی دیگر یک معلم در این شرایط هم باید در مدارس برای تدریس حاضر باشد و هم بخشی از زمان و انرژی خود را صرف تدریس همان مبحث در فضای مجازی کند و به نظر می رسد در چنین شرایطی امکان بازگشایی مدارس آنگونه که انتظار می رود وجود نداشته باشد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت بیان کرد: برای افزایش توان کادر درمانی پیشنهاد شد بخشی از آنان به مرخصی بروند که با موافقت برخی از آنان مواجه نشد.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای آمادگی مواجه با موج جدید شیوع ویروس کرونا را انجام داده ایم.
زالی به اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح این اشاره و اضافه کرد: متاسفانه با وجود تمام تلاشی که می شود تجلی این تلاش ها به صورت مکفی و مستمر به وزارت بهداشت منعکس نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگرچه اجرای این طرح را موفق ارزیابی می کنیم، اما نوع ارزیابی و شاخص ها در وزارت بهداشت به گونه ای است که اشکالات در میل گذاری این طرح رخ داده، موجب اختلال در شیوع شناسی شده است.
وی افزود: علاقه مند هستیم که فصل مشترکی را میان وزارت بهداشت و سپاه داشته باشیم که این مساله حتما حل و فصل شود تا طرح شهید سلیمانی با موفقیت به نتیجه برسد.
زالی به موضوع مسمومیت با الکل در تهران اشاره کرد و یادآورشد: در ۹ ماهه نخست امسال مسمومیت با الکل نسبت به سال قبل رشد داشته و متاسفانه تعداد افراد زیر ۱۸ سال مسموم شده نسبت به آمار سال گذشته رشد داشته است که باید از نظر آسیب شناسی اجتماعی و بار بیماری و آثار بر مرگ و میر بررسی و تحلیل شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت یکی از دغدغه های بخش درمان این استان را آسیب قطع و وصل برق به بیمارستان ها اعلام کرد و اظهارداشت: این روند می تواند در آسیب به ژنراتورها و دستگاه های اکسیژن ساز موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع مبتلا به کل کشور است اما در تهران با موضوع مستهلک بودن بیمارستان ها و فرسوده شدن ژنراتورها مواجه هستیم و قطعی مکرر برق می تواند به دستگاه های اکسیژن ساز که برای سلامت بیماران کرونایی نقش حیاتی دارد، آسیب زا باشد.
وی در ادامه خواستار رسیدگی به مطالبات کارکنان بخش سلامت کشور شد و تاکید کرد: هنوز یک میلیارد دلار وعده داده شده به وزارت بهداشت تزریق نشده و در اختیار تیم سلامت قرار نگرفته و روند جذب نیروهای جدید نیز با مشکل مواجه شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد