اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وزارت اطلاعات از انهدام شبکه گسترده اخلال در نظام ارزی کشور خبر داد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایت طلا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، در اطلاعیه روز یکشنبه این وزارتخانه آمده است: در راستای برخورد با سو استفاده‌های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان یزد با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی هشت نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شدند.

این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سو استفاده کرده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.

براساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی اجاره‌ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع کرده‌اند.

گردش حساب‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است. در این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله‌های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌های پوششی خارجی کشف و ضبط شد.

مردم شریف ایران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ارزی، مراتب را با شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد