اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مجموع مبتلایان به کرونا از ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد!/از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنید

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۰۱۱ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی ۳۶۵ تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت طلا ،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز(۹ آبان ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۷۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسیده است.

لاری در ادامه گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۴۷۷ هزار و ۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدهاند.

لاری ادامه داد: ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنید

دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تحقیقی از بین انبوه تحقیقات جهانی مدعی دستیابی بشر به درمان قطعی بیماری کووید- ۱۹ و نجات از این چالش بزرگ نیست، اظهار کرد: توصیه و تاکید ما همچنان لزوم پایبندی مردم به پروتکل‌های بهداشتی است.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول گفت: اکنون در ایام ماه ربیع‌الاول به‌سر می‌بریم و یکی از نگرانی‌ها در این ایام برگزاری جشن‌های عروسی است.

لاری تاکید کرد: مطمئنا هیچ یک از زوج‌های جوان دوست ندارند آغاز زندگی مشترکشان با بیماری دوستان، اقوام و خانواده توام شود بنابراین با توجه به خطر بسیار زیاد تجمعات در انتقال بیماری کووید – ۱۹ از کلیه زوج‌های سرزمین و خانواده آنان می‌خواهیم که از برگزاری هرگونه مراسم عروسی در این دوران همه‌گیری بیماری جدا خودداری کنند و با افزایش حساسیت درمورد این بیماری و پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی خطرساز به گونه ای عمل شود که شاهد توقف شیوع گسترده این بیماری در کشور باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد