اونس طلا2378.4
مظنه16,486,000
18 گرم3,805,800
ارزش سکه37,142,958
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,700,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

تداوم ریزش شاخص بورس/هفته آینده بورس چگونه خواهد بود؟

شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشت و به رقم یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحد رسید اما در ادامهی معاملات، روند نزولی به خود گرفت و در رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا ،شاخص بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تاثیر قیمت‌گذاری دستوری محصولات فولادی همچنین کاهش ارزش نرخ ارز و رفتار هیجانی سهامداران حقیقی قرار دارد، امروز هم گرچه در ساعات ابتدایی معاملات رو به افزایش بود و تا رقم یک میلیون و 431 هزار و 25 واحد هم رسید، اما بعد از آن روند نزولی را شروع کرد و در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با کاهش 7 هزار و 18 واحد روی رقم یک میلیون و 412 هزار و 286 واحد ایستاد.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 1084 واحد افت کرد و به رقم 393 هزار و 863 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 367 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران بورس امروز بیش از 10.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 231 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس 4 هزار و 16 میلیارد بود که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس ایران امروز بیش از 13 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز پوش بودند گرچه میزان کاهش بسیار ناچیز و حداکثر نیم درصد است. به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 49 صدم درصد کاهش یافته‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 27 صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 18 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 55 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 42 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس و ایران خودرو بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در نقطه مقابل نمادهای فولاد مبارکه،‌هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی تامین ،‌کشتیرانی، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۳۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۷۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، اعتباری ملل (وملل)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه دی (ودی)، پتروشیمی مارون (مارون) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)،شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، نیروگاه زاگرس کوثر ( بزاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

نمادهای پربیننده و مورد اقبال معامله‌گران در بورس شامل ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس ایران، بانک صادرات ایران، و بانک تجارت بوده‌اند.

هفته آینده بورس چگونه خواهد بود؟

شاخص کل بازار سرمایه در هفته جاری در تمامی روزها منفی بود. این روند نزولی البته به دیگر بازارها هم سرایت کرد و کل بازارها در دو روز آخر هفته منفی شد.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه گفت: بی‌اعتمادی سهامداران به بازار سهام زیاد شده است. این بی‌اعتمادی حاصل اخباری چون افزایش نرخ سود بانکی، نتیجه انتخابات آمریکا و نوسان قیمت دلار است. عواملی که هر کدام سهامداران را درباره آینده بورس نگران کرده و جو هیجانی منفی در بازار ایجاد کرده است.

این کارشناس در رابطه با روند بازار هفته بعد گفت: بازار سهام بین شاخص یک میلیون و 340 تا یک میلیون و 500 هزار واحد نوسان خواهد داشت و به نظرم در هفته آینده شاخص کل در همین محدوده نوسان داشته باشد.

به گفته وی با توجه به شرایط موجود، بازار سهام رشد شارپی را تجربه نمی‌کند و سهم‌های بازار سهام مانند گذشته رشد نخواهد کرد و باید در انتخاب سهم ارزنده دقت کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد