اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ: لطف خدا بود که کرونا گرفتم/ چین بهای سنگینی خواهد پرداخت

رئیس جمهور آمریکا در دومین اظهارات خود پس از ترخیص از بیمارستان و بازگشت به کاخ سفید مدعی شد که بهبودی کامل خود پس از ابتلا به ویروس کرونا را به دست آورده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بازگشت به دفتر کارش در کاخ سفید ویدئویی منتشر کرده و مبتلا شدن به «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹») را «لطف خدا» توصیف کرده است.

ترامپ در این پیام ویدئویی که آن را در توئیتر منتشر کرده از داروهایی که به او کمک کرده‌اند درمان شود تمجید کرده است.

ترامپ در پیام ۴ دقیقه‌ای خود در ویدئوی یاد شده می‌گوید: «حالم فوق‌العاده است. عالی هستم. فکر می‌کنم این لطف خدا بود که این بیماری را گرفتم. یک لطف پنهان بود. این بیماری را گرفتم، درباره این دارو شنیدم و گفتم بگذار امتحانش کنم و کاری کرد که باورنکردنی بود، باورنکردنی.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم اگر من به این بیماری مبتلا نشده بودم به این دارو مثل بقیه داروها نگاه می‌کردم ولی واقعاً اثرش عالی بود. می‌خواهم چیزی که من به دست آوردم را به شما هم بدهم. این دارو را برای شما رایگان خواهم کرد و لازم نیست پولی برای آن پرداخت کنید.»

شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده به نظر می‌رسد منظور ترامپ از این دارو محصول شرکت داروسازی «ریجنران» است که در مرحله آزمایش بالینی است و استفاده از آن تأیید نشده است.

رسانه‌های آمریکا پیش از این گزارش داده بودند یکی از داروهایی که برای ترامپ تجویز شده، ترکیبی از پادتن‌های تولیدشده توسط شرکت ریجنران است.

ساعاتی قبل‌تر، پزشک کاخ سفید مدعی شد که علائم حیاتی «دونالد ترامپ» باثبات هستند و در محدوده نرمال قرار دارند.

تیم پزشکی کاخ سفید علاوه بر این مدعی شدند ترامپ ظرف ۲۴ ساعت گذشته هیچ علامت کرونا نداشته است.

مطابق این ادعا ترامپ در چهار روز گذشته تب نداشته و در خون او پادتن مربوط به ویروس کرونا وجود داشته است. ترامپ برای تنفس از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نکرده و نیازی به استفاده از این دستگاه هم نبوده است.

وی در دومین اظهارات خود پس از ترخیص از بیمارستان و بازگشت به کاخ سفید، از همه بیمارستان‌های آمریکا خواست تا خدمات درمانی که برای او به عنوان رئیس جمهور این کشور ارائه شده است، تقدیم همه مبتلایان آمریکایی شود.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر کشور چین را مسئول شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: چین بهای سنگینی را به دلیل آنچه که باعث آن در ایالات متحده و جهان شده است، خواهد پرداخت.

او گفت: اثر این داورها واقعا عالی بود. می‌خواهیم داروی رینجران را به صورت گسترده و به صورت رایگان در اختیار مردم آمریکا قرار دهیم و لازم نیست بابت آن پولی پرداخت شود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تاثیر سریع داروی ریجنران در روند بهبودی خود گفت: مجوز استفاده اضطراری از صدها هزار دوز از این دارو در بیمارستان‌ها را صادر کرده است و در تلاش است دسترسی به داروی ریجنران را رایگان کند.

ترامپ همچنین پیش بینی کرد که واکسن کووید19 اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر و یا بعد از آن، مستقیما به بازار عرضه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد