اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شکر قهوه ای حامی یا دشمن سلامت افراد دیابتی؟

استفاده از مواد قندی همواره افرادی را که به دیابت دچار هستند به چالش کشیده است. گفته های زیادی وجود دارد و اختلاف نظر هایی که برخی شکر سفید و برخ دیگر شکر قهوه ای را توصیه می کنند.

شکر قهوه ای حامی یا دشمن سلامت افراد دیابتی؟


استفاده از مواد قندی همواره افرادی را که به دیابت دچار هستند به چالش کشیده است. گفته های زیادی وجود دارد و اختلاف نظر هایی که برخی شکر سفید و برخ دیگر شکر قهوه ای را توصیه می کنند.

همواره تصورات غلطی درباره شکر سفیید و شکر قهوه ای وجود دارد. اگرچه هر دو از یک منبع تولید می شوند اما شکر قهوه ای به عنوان یک جایگزین سالم و طبیعی تر نسبت به شکر سفید شناخته می شود. این مسئله زمانی مهم می شود که فرد مصرف کننده به دیابت مبتلا باشد.

در ادامه توضیح خواهیم داد که در صورت ابتلا به دیابت شکر سفید بهتر است یا شکر قهوه ای.

از آنجا که شکر قهوه ای و سفید از چغندرقند یا گیاه نیشکر تولید می شوند، از نظر غذایی تقریباً یکسان هستند. شکر قهوه ای معمولاً با اضافه کردن ملاس به شکر تصفیه شده سفید، رنگ تیره تری می یابد و مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی را تأمین می کند. همچنین میزان کالری و کربوهیدرات در هر گرم از شکر قهوه ای نیز کمتر از شکر سفید است. قند قهوه ای همچنین حاوی کلسیم، آهن و پتاسیم بیشتری است، اگرچه مقادیر این مواد مغذی موجود در یک وعده غذایی معمولی ناچیز است.

در درجه اول هر دو باعث افزایش قند خون می شوند زیرا هر دو از ساکارز تشکیل شده اند. این بدین معنی است که هر دو شکر قهوه ای و سفید میزان قند خون را به همان اندازه غداهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی شیرین و پاپ کورن افزایش می دهند.

حفظ سطح قند خون سالم برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. تعدیل مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات و قند می تواند از کنترل قند خون پشتیبانی کرده و خطر طولانی مدت شما از عوارض دیابت را به حداقل برساند.

آیا می توان گفت که یکی از دیگری بهتر است؟ خیر. اگر شما مبتلا به دیابت هستید شکر قهوه ای برای شما سالم تر از شکر سفید نیست. استفاده از هر نوع شکری باید بر اساس یک رژیم غذایی سالم باشد. مصرف قند بیش از حد با خطر بیشتری از بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 ، چاقی و بیماری کبد چرب مرتبط است.

مصرف قند زیاد حساسیت انسولین خون شما را کاهش می دهدو انسولین میزان قند خون شما را تنظیم می کند. در نتیجه افراد دیابتی باید میزان مصرف قند خود را کنترل کنند. انجمن قلب امریکا طی تحقیقاتی که انجام داده است توصیه می کند که برای خانم ها روزانه کمتر از 6 قاشق غذاخوری و برای مردان روزانه کمتر 9 قاشق غذاخری مصرف شکر مناسب است.

علیرغم اختلافات کمی در طعم، قند قهوه ای و سفید دارای یک ماده مغذی بسیار مشابه و تأثیر بر سطح قند خون هستند. در نتیجه افراد مبتلا به دیابت برای تضمین سلامتی خود باید قند کمتری را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد