اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلایل صعود شدید قیمت طلا چیست+پیش بینی

قیمت طلا طی سه روز گذشته برخلاف بسیاری از پیش بینی ها شروع به رشد کرده است که این رشد همچنان نیز ادامه دارد. اما دلیل این رشد قیمت ناگهانی چیست و آیا ادامه دار خواهد بود؟

دلایل صعود شدید قیمت طلا چیست+پیش بینی


قیمت طلا طی سه روز گذشته برخلاف بسیاری از پیش بینی ها شروع به رشد کرده است که این رشد همچنان نیز ادامه دارد. اما دلیل این رشد قیمت ناگهانی چیست و آیا ادامه دار خواهد بود؟

پس از رسیدن قیمت طلا به 1800 دلار در هفته های گذشته بسیاری از کارشناسان پیش کردند که طلا از رشد بازایستاده است و حتی امکان دارد قیمت آن کاهش یابد اما از دیروز تا به الان طلا بیش از چهل دلار رشد از خود نشان داده است که بسیاری از کارشناسان طلا را به تعجب وا داشته است.

دلایل این افزایش قیمت را می توان در چند چیز بررسی کرد. اولین مورد افزایش تقاضای ناگهانی برای قیمت طلا می باشد که به شکل فزاینده ای با وجود رشد قیمت طلا همچنان در حال زیاد شدن می باشد.

دلیل دیگر رشد قیمت طلا را می توان فروکش کردن خوشبینی نسبت به تولید واکسن کرونا و نگرانی ها از موج دوم آن دانست. بسیاری از کشور های جهان از جمله ایالات متحده همچنان در حال ثبت آمار های بسیار بالایی از ابتلا به بیماری کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن می باشند.

سومین دلیل که به احتمال زیاد می توان آن را مهم ترین در حال حاضر دانست تصویب یک بسته بزرگ حمایتی توسط اروپا می باشد که با توجه به برگزیت انگلستان را هم برای تصویب بسته های بزرگ حمایتی ترغیب می کند. همچنین هر دو دموکرات ها و جمهوری خواهان نیز به دنبال تصویب یک بسته حمایتی سه تریلیون دلاری می باشند.

بسته های حمایتی بزرگ برای اقتصاد می تواند منجر به چاپ بی سابقه و بیش از پیش پول شده و ارزش دارایی های امن مانند طلا را افزایش دهند. همچنین این موضوع می تواند باعث یک تورم وخیم در اقتصاد جهان شود.

دلیل اخر این افزایش قیمت را نیز می توان ادامه ضعف دلار دانست. دلار همچنان در هفته های گذشته ضعیف باقی مانده است که بهانه خوبی برای افزایش قیمت طلا است.

با وجود شرایط موجود این نتیجه گیری که طلا همچنان به رشد خود ادامه خواهد کاملا معقول می باشد و می توان پیش بینی کرد که اگر شرایط به همین شکل پیش رفته و واکسن کرونا به زودی تولید نشود طلا مرز 2000 دلار را رد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد