اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اشتباهاتی که سرمایه شما را به باد می‌دهد

بسیاری از سرمایه گذاران و مشاوران مالی، صرف نظر از سن و وضعیت اقتصادی و اجتماعی، غالباً اشتباهات قابل پیش بینی و یکسانی را در سرمایه گذاری انجام می دهند که ریشه آن در یک مساله مهم، مشترک است: تغییرناپذیربودن ماهیت بشر.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت بارونز(Barrons)، تعصبات بشری از نوع فرهنگی و احساسی گرفته تا شناختی، می تواند زمینه ساز رفتاری مخرب در هنگامی شود که می خواهید در شرایط عدم اطمینان اقتصادی، تصمیم گیری مالی منطقی داشته باشید. خوشبختانه بسیاری از مردم در زمینه های اقتصادی رفتاری عقلایی از خود نشان می دهد:‌ هنگامی که قیمت ها کاهشی و نزولی است خرید بیشتری انجام می دهد و زمانی که قیمت ها بالا می رود، دست از خرید می کشند.

یک استثناء مهم وجود دارد: خرید سهام. هنگامی که قیمت سهام صعودی است این اعتقاد وجود دارد که بازده مورد انتظار از آن سهم نیز همینگونه صعودی بوده و ریسک اندکی دارد. در مقابل، هنگامی که بازار خرسی و نزولی است ماهیت انسان اینگونه فکر می کند که این روند همواره به همین شکل کاهشی خواهد بود و ریسک خرید چنین سهمی زیاد است. حال آنکه موفقیت در سرمایه گذاری نیازمند رویکردی کاملا مغایر با این تصورات است، حتی اگر غیرعقلانی به نظر برسد.

یکی دیگر از تصورات نادرست ،‌ کاهش نوسانات به منظور حفظ ثروت است. نوسانات و بازده، به طور مستقیم در ارتباط با یکدیگر هستند بنابراین کاهش یکی باعث کاهش دیگری می شود و به طور بالقوه بازده عمر را به حداقل می رساند. در حقیقت و علیرغم تصور عموم،‌ این اوراق قرضه است که برای طولانی مدت پرریسک بوده و سهام، دارایی بی خطر و ایمن‌تری محسوب می شود.

مطمئن باشید که افراد با ثروت های فوق العاده از گزینه های سرمایه گذاری با انتخاب درست و عاقلانه استفاده کرده اند. بسیاری از افراد ، ورود دارایی ها به بخش املاک و مستغلات را عرصه ای برای کسب ثروت اعلام کردند اما اکنون شاهد رکودی بی سابقه در بخش مسکن هستیم.

واقعیت این است که سرمایه گذاری موفق ، حاصل جنگی میان ترس فرد از آینده و ایمان به پیروزی در آن زمان، است. سرمایه گذاری که همواره می خواهد امور را در کنترل خود داشته باشد، تقریبا همواره بازنده جنگ است. بنابراین برای کسب موفقیت به عنوان یک سرمایه گذار چه باید کرد؟ ابتدا یک برنامه ریزی زمانی و مالی دقیق تدوین کرده و سپس یک مشاور سرمایه گذاری با رفتار دوستانه را برای خود برگزینید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد