اونس طلا2155.35
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

مهمترین ماده مغذی برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی

وقتی صحبت از مواد معدنی ضروری است ، ممکن است ذهن ها خیلی سمت زینک نرود، اما باید بدانیم که زینک نقش بسزایی در سلامتی دارد، به ویژه برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم و قوی.

ژانت کیتزال مشاوره تغذیه ای می گوید: "هر کسی که در معرض کمبود روی باشد ، عملکرید ایمنی ضعیف تری دارد در نتیجه بیشتر به بیماری ها مبتلا می شود زیرا نداشتن سیستم ایمنی قدرت لازم برای مبارزه با باکتری ها و و یروس هایی که وارد بدن می شود را ندارد.


زینک و سیستم ایمنی شما
طبق گفته هاروارد ، زینک در رشد ، تقویت و عملکرد سلولهای ایمنی نقش دارد. اگر به اندازه کافی از این ماده معدنی استفاده نکنید ، سلول هایی که بدن شما را از ویروس ها و باکتری ها محافظت می کنند - لنفوسیت ها ، نوتروفیل ها و ماکروفاژها - نمی توانند کار خود را انجام دهند. در حقیقت ، کمبود روی در کوتاه مدت باعث کاهش ایمنی می شود و اگر این کمبود ادامه دار باشد باعث التهاب در بدن و بیماری های خودایمنی می شود. این موضوع هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان ممکن است اتفاق بیفتد.

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که روزانه 5 میلی گرم زینک میزان بروز عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را در نوزادان کاهش می دهد ، همچنین در مطالعه ای دیگر به این نتیجه رسیدند که 30 میلی گرم روی در روز باعث کاهش طول یک عفونت حاد تنفسی تحتانی در کودکان می شود.

در واقع مکمل زینک می تواند علائم ناشی از یک بیماری را کاهش دهد و بر مدت زمان ماندگاری سرماخوردگی در بدن تان موثر است . اگر اغلب دچار بیماری می شوید بهتر است به سراغ سنجش روی بدن تان بروید و از پزشک یخواهید که طی آزمایشی نرمال بودن یا نبودن میزان روی خون تان را اندازه گیری کند.

بدن‌مان به چه مقدار روی نیاز دارد؟
بدن شما به مقدار زیادی روی احتیاج ندارد ، اما دریافت مقدار کافی بسیار مهم است. جولی کانینگهام می گوید: "روی یک ماده معدنی اثرگذار است که مقدار کمی از آن می تواند نیزهای بدن را برطرف کند.

براساس گزارش هاروارد ، کمبود روی - که حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از جمله 30 درصد از افراد سالخورده را تحت تأثیر قرار می دهد - به طور معمول در افرادی مشاهده می شود که دارای اختلالات گوارشی یا بیماری مزمن کبد یا کلیه هستند. گیاهخواران در معرض خطر کمتری از کمبود روی قرار دارند زیرا منابع گیاهی معدنی به نسبت غذاهای گوشتی از مقدار زینک بیشتری را دارا می باشند.

کانینگام می گوید: "کمبود روی ممکن است با نشانه هایی مانند کاهش اشتها ، از بین رفتن حس چشایی یا بو ، اسهال ، کاهش ایمنی یا بهبود زخم ضعیف و خلق و خوی کم یا افسرده خود را نشان دهد."

درست است که مصرف زینک ضروری است اما نباید بیشتر از مقدار مجاز نیز آن را مصرف کنید ، حداکثر مقداری که مردان و زنان بزرگسال مجاز به استفاده هستند روزانه 40 میلی گرم است. کانینگام می گوید: "مصرف زیاد روی می تواند باعث تهوع و استفراغ شود." علاوه بر این ، "مصرف زیاد روی به شکل قرص می تواند جذب آهن را محدود کند و باعث کم خونی فقر آهن می شود."

معرفی غذاهایی با بیشترین مقدار روی
خوشبختانه ، دریافت مقدار مورد نیاز بدن در طول روز نباید کار چندان مشکلی باشد. اگر میخواهید به راحت ترین شکل میزان روی بدن تان را تامین کنید می توانید غذاها و خوردنی های زیر را به رزیم غذایی خود اضافه کنید .
صدف
گوشت گاو
پای مرغ
دانه های کنف
عدس
ماست بدون چربی
جو دوسر

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد