اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این خوراکی ها فشار خون خود را ضربه فنی کنید

هایپرتنسیون یا فشارخون بالا یک وضعیت پزشکی است که در آن فشار وارد شونده بر دیواره رگ‌ها و فشار جریان خون از یک حد نرمال و پذیرفته٬ بالاتر می‌رود.افزایش فشار خون از بیماری‌هایی است که گاه بسیار خطرناک می‌شود، اما با چند ترفند خانگی ساده می‌توان آن را کاهش داد.

به گزارش سایت طلا ، باید بدانید که بیماری خطرناک فشار خون بالا بدون علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروز عوارض نشود تشخیص داده نخواهد شد. برای پی بردن به این عارضه باید به طور مرتب (هر سه سال یک بار) فشار خونتان را اندازه‌گیری کنید. فشار خون بالا عوارضی همچون نارسایی کلیه، اختلال بینایی، سکته قلبی و سکته مغزی را در پی خواهد داشت.

دلایل اصلی بروز فشار خون

به گفته محققان دلایل اصلی ابتلا به فشار خون ناشناخته است، اما مهم‌ترین عوامل خطر شناسایی شده برای این بیماری افزایش سن، چاقی، سابقه خانوادگی ابتلا به فشار خون بالا، کم تحرکی، دیابت، مصرف زیاد نمک و الکل است. همچنین سرب موجود در هوای آلوده نیز می‌تواند باعث بروز فشار خون بالا شود.

کاهش فشار خون با ترفندهای خانگی

برای درمان فشار خون بالا می‌توان از برخی خوارکی‌ها و سبزیجات استفاده کرد. در این مطلب به ۸ نسخه بی‌نظیر خانگی برای کاهش فشار خون اشاره کرده‌ایم.

درمان فشار خون بالا با سیر

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۱۲ هفته به صورت روزانه سیر مصرف کرده‌اند با کاهش ۱۰ درصدی فشار خون رو به رو بوده‌اند. در حقیقت آليسين موجود در سير فعالیت پروتئین آنژیوتانسین ۲ (Angiotensin ۲) که مسئول افزایش فشار خون است را مهار می‌کند. همچنین پلی سولفید موجود در سیر توسط گلبول‌های قرمز خون به گازی بنام سولفید هیدروژن تبدیل شده و باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود که این مکانیزم عامل کاهش فشار خون است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سير بايد به صورت خام مصرف شود و سير پخته شده تاثیری بر کاهش خون نخواهد داشت.

کاهش فشار خون با روغن زیتون

پولیفنول موجود در روغن زیتون برای درمان فشار خون بالا موثر است. در حقیقت این ترکیب مانع مسدود شدن رگ‌های خونی توسط چربی‌ها می‌شوند و با افزایش انعطاف رگ‌ها خون بهتر جریان پیدا می‌کند و فشار خون تنظیم می‌شود. همچنین روغن زیتون حاوی ویتامین E است که خواص آنتی اکسیدانی‌ آن خطر فشار خون بالا را محدودتر می‌کند. اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید.

کاهش فشار خون با سبزیجات پهن برگ

براساس تحقیقات پتاسیم موجود در سبزیجات پهن برگ نظیر اسفناج، کاهو و کلم به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سدیم اضافی بدن را دفع کنند که این عمل باعث کاهش فشار خون می‌شود. البته بهتر است سبزیجات تازه مصرف کنید چرا که سبزیجات کنسرو شده اغلب سدیم اضافه دارند و مضر خواهند بود.

کاهش فشار خون با انواع توت

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف ترکیبات (فلاونوئید‌ها) موجود در انواع توت ممکن است باعث درمان فشار خون بالا و در نتیجه کاهش فشار خون شود. انواع توت‌ها نقشی پررنگی در کاهش فشار خون دارند. همچنین زغال اخته که یکی از اعضای خانواده توت‌ها محسوب می‌شود سرشار از ترکیبات طبیعی فلاونوئید‌ها است.

درمان فشار خون بالا با موز

موز حاوی سدیم پایین و پتاسیم بالایی است. برای داشتن فشارخون مناسب، مصرف کم نمک (سدیم) و مصرف زیاد منابع پتاسیم، کلسیم و منیزیم بسیار مفید است، به همین دلیل موز یک ماده غذایی مناسب برای درمان فشار خون بالا است؛ زیرا پتاسیم موجود در موز باعث تسریع دفع سدیم از بدن شده و با گشاد شدن رگ‌های خونی فشار خون را کاهش می‌دهد.

کاهش فشار خون با جو دوسر

توصیه می‌شود افراد برای کاهش فشار خون خود به صورت روزانه از بلغور جو دوسر استفاده کنند؛ زیرا این ماده غذایی باعث تعادل در عملکرد سیستم قلبی و عروقی فرد شده و فشار خون بالا را درمان می‌کند. برای این منظور یک لیوان آب، مقداری بلغور جو دوسر و یک قاشق عسل را بجوشانید و پس از خنک شدن میل کنید. همچنین می‌توانید به ترکیب موجود مقداری هم موز خرد شده اضافه کنید.

درمان فشار خون بالا با چغندر

نیترات موجود در چغندر برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید خواهد بود. برای این منظور نوشیدن روزانه دو لیوان آب چغندر به افراد توصیه می‌شود. به گفته محققان یک ساعت پس از مصرف آب چغندر کاهش تاثیرگذاری در فشار خون دیده می‌شود که بعد از سه تا چهار ساعت به میزان حد اکثر رسیده و آثار شگفت انگیز آن بعد از ۲۴ ساعت نیز باقی می‌ماند.

کاهش فشار خون با شکلات تلخ

به گفته محققان مصرف شکلات تلخ تیره‌تر می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فلاونول موجود در دانه‌های کاکائو ماده‌ای به نام اسید نیتریک در بدن آزاد کرده و باعث شل شدن رگ‌ها می‌شود که نتیجه آن کاهش فشار خون خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد در افراد مبتلا به پرفشاری خون مصرف شکلات می‌تواند فشار خون را تا پنج درصد کاهش دهد. اما خوردن شکلات برای افرادی که فشار خون طبیعی دارند، اثری نخواهد داشت

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد