اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز کرونایی

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز کرونایی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، محسن فرهادی روز چهارشنبه درباره مصوبه اعمال محدودیت در استان‌های قرمز کرونایی بیان کرد: بر اساس مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده، مقرر شد بر طبق رنگی که برای نشان دادن وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف اعلام می‌شود، برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استان‌ها تصمیم گیری شود.

وی افزود: در این مصوبه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده و بر اساس وضعیت شهرها به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. مثلا در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه چهار از فعالیت منع شده و در شرایط نارنجی گروه سه نیز ممنوع می‌شود، اما در شرایط قرمز، فقط گروه یک می‌تواند فعالیت کند.

فعالیت گروه شغلی یک در شرایط قرمز

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره جزییات گروه شغلی یک که در شرایط قرمز می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: گروه یک شامل تمام گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین خدمات اضطراری می‌شود.

مشخص شدن تکلیف چهار گروه شغلی

فرهادی اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این مصوبه تهیه شده و به استانداری‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده تا با توجه به شرایط حاکم در استان‌ها از نمودار مشخص شده در این مصوبه پیروی کنند. یعنی اگر قبلا دانشگاهی می‌خواست فعالیت گروه شغلی چهار یا سه را محدود کند باید حتما مصوبه ستاد را می‌گرفت، اما در جدول بندی مصوبه جدید، تکلیف چهار گروه شغلی کاملا مشخص شده است.

وی افزود: علاوه بر این، اگر استانی اختیاراتی بیش از موارد درج شده در مصوبه می‌خواهد باید اعلام کند تا در صورت تایید وزرای بهداشت و کشور، رییس جمهور آن اختیارات را واگذار کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: قبلا هر تصمیمی که اعلام می‌شد بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای کل کشور بود و مثلا اگر گفته می‌شد تالارها تعطیل شود، تمام تالارهای کشور تعطیل می‌شد. در حال حاضر فقط استان‌های قرمز با محدودیت فعالیت مواجه می‌شوند.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها

فرهادی گفت: این محدودیت‌ها در استان‌های قرمز اعمال می‌شود. سیاست کلی این نیست که محدودیت‌ها مجدد اعمال شود؛ وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعتقاد دارند که از این پس در جایی که افزایش بیماری مشاهده می‌شود، محدودیت‌ها تشدید شوند. سیاست کلی ما اجرای پروتکل‌ها و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد