اونس طلا2384.68
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

رکوردشکنی بی‌سابقه در بورس

شاخص کل بورس امروز برای نخستین بار رشدی نزدیک به ۶۵ هزار واحد را تجربه کرد و از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم گذشت

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش 64 هزار و 911 واحد به رقم یک میلیون و 546 هزار و 850 واحد رسید.

همچنین امروز شاخص کل با معیار هموزن 18 هزار و 288 واحد رشد کرده و به رقم 453 هزار و 40 واحد رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 5.8 میلیارد ورق سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 355 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس ایران که امروز به 11 هزار و 401 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بیش از 21 هزار و 756 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به گفته صحرایی مدیرعامل بورس تهران برای حضور در بازار سرمایه مردم نباید دارایی‌های مورد استفاده خود از قبیل زمین، آپارتمان، ماشین، لوازم خانگی، طلا و یا فرش خود را بفروشند بلکه برای حضور در بورس باید از پس‌اندازهای فرد و نیز در آمد اضافه استفاده کنند.

همچنین تازه‌واردان به بورس باید توجه کنند که حضور در بازار سرمایه لزوماً‌ همراه با ریسک و خطر و سود و زیان است و هیچ کس تعهد نداده که سرمایه‌گذار بورس همواره سود کند.

از طرفی وظیفه مدیران دولتی و شرکت‌های بزرگ عمومی غیردولتی است که برای پاسخگویی به تقاضای مردم سهام شرکت‌های جدید و بزرگ را در بورس ارائه کنند تا عمق بازار بیشتر شود و از افزایش بی‌رویه شاخص جلوگیری کنند.

همچنین مدیران شرکت‌هایی که در بورس ثبت شده‌اند موظفند نسبت به جمع‌آوری نقدینگی بازار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقدام کنند تا سرمایه‌گذاری‌های مردم در بورس به خط تولید و بنگاه‌های تولیدی کمک کند.

امروز عمده نمادهای بورس از رشد بیش از 4 درصدی برخوردار بوده است به عنوان نمونه شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی و نیز شاخص بازار آزاد شناور هر کدام به میزان 4.3 درصد رشد کرده‌اند، همچنین شاخص کل با معیار هموزن، شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام به اندازه 4.2 درصد افزایش یافته‌اند.

شاخص بازار دوم بورس هم 4.9 درصد و شاخص آزاد شناور 4.5 درصد در روز جاری رشد داشته است

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۶۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۵۱۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بانک دی (دی)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) و تولید برق علویه مپنا (بمپنا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد