اونس طلا2209.36
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نرخ جدید ارز مبنای قیمت گذاری خودرو می شود

جلسات مربوط به بازنگری در قیمت گذاری خودروها این روزها با حضور مسئولان شورای رقابت و سازمان حمایت تحت نظر سازمان گسترش در حال برگزاری است و موضوع تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت خودروها از جمله مسائل مورد بررسی در این جلسات است.

به گزارش سایت طلا به نقل از فارس، در پی تصمیم وزارت صنعت برای بازنگری در قیمت گذاری خودروها، طی روزهای جاری جلسات مربوط به این موضوع با حضور مدیران شورای رقابت، سازمان حمایت و سازمان گسترش برگزار می شود که گزارش مربوط به برگزاری این جلسات جمعه گذشته از سوی سازمان گسترش در جلسه کمیته خودرو ارائه شد.

در این راستا جلساتی با حضور شیوا رئیس شورای رقابت و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت نیز برگزار شده است. در حال حاضر نرخ ارز مبنای قیمت گذاری خودرو، نرخ 9 هزار تومانی است که قرار است این موضوع مورد تجدیدنظر قرار گیرد و نرخ جدید مبنای قیمت گذاری قرار گیرد. البته در مقابل، خودروسازان نیز موظفند گزارش کاهش ارزبری محصولاتشان را به وزارت صنعت ارائه دهند و البته این کاهش ارزبری نیز باید کاملاً محسوس باشد.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و شورای رقابت کار تجدیدنظر در روش قیمت گذاری خودرو را تحت نظارت سازمان گسترش انجام می دهند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در مورد دستورالعملی که امسال برای تعیین قیمت خودرو تدوین شده، گفته بود: برای خودروهای متوسط به بالا، قیمت پایه سال ۱۳۹۶ مورد محاسبه قرار می گیرد و با توجه به نرخ تورم سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و همچنین با در نظر گرفتن افزایش قیمت بهمن 97 قیمت نهایی مشخص شده است. برای نمونه قیمت خودرو پراید بر اساس این قیمت گذاری در مقایسه با قیمت کارخانه حداکثر باید 20 درصد اضافه شود.

وی گفته بود: در دو سال اخیر خودروسازان بیش از افزایش نرخ تورم نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کرده اند، به طوری که مثلا اگر قیمت تمام شده تولیدشان 50 درصد افزایش یافته، آنها قیمت محصولاتشان را 100 درصد افزایش داده اند. این معیار در تدوین دستورالعمل شورای رقابت مورد توجه قرار گرفته است.

در عین حال قرار است نرخ تورم خودروسازان نیز مورد تجدید نظر قرار گیرد. بر این مبنا، نرخ تورم بخشی خودرو مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. نرخ تورم اعمال شده برای تعیین قیمت خودروها در اردیبهشت امسال بر مبنای سال97 و 98 تعیین شده بود که حالا قرار است بر مبنای تورم 3 ماهه اول امسال به روزرسانی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد