اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در روزهای بحرانی اقتصاد، سرمایه‌گذاری کنیم یا مصرف؟

تردیدی نیست که جهان روزهای سخت اقتصادی خود را می گذراند. اما در چنین شرایطی مهم است بدانیم باید برای بهبود و نجات اقتصاد خود و خانواده‌مان، به سراغ استفاده از سرمایه های مالی خود برویم یا سرمایه گذاری خود را ادامه دهیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از دیلی ژورنال آنلاین، اقتصاد هنوز از آسیبی که در اثر موج اول کووید۱۹ متحمل شده،‌ بهوبد نیافته که دولت در حال آماده شدن برای موج دوم این بیماری در پاییز است. گرچه نرخ بیکاری از ۱۴.۷ به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته اما هنوز هم در مقایسه با ۳.۵ درصد ماه فوریه شدید و تکان دهنده است. تمام این عدم اطمینان های ناشی از هراس موجی دیگری از آشفتگی در بازار دارایی ها، کافی است یک سرمایه اولیه از رده خارج شود. با این حال، اکنون زمان بیرون گود نشست نیست.

مادامی که شما وجوهاتی که که نیاز فوری به آن ندارید، سرمایه گذاری کنید می توانید زمینه استحکام دارایی های خود را فراهم نمایید. در اینجا به دلایلی برای لزوم سرمایه گذاری در روزهای بحرانی اقتصاد اشاره می کنیم.

میانگین قیمت دلار (DCA) اقدامی عملی برای سرمایه گذاری مبلغ تعیین شده شما در فواصل منظم است. هدف نیز محدودسازی قرار گرفتن در معرض نوسانات قیمت است. ممکن است یک ماه هنگام خرید، قیمت سهم بالاتر باشد و ماه آینده، پایین تر بیاید. هرماه سرمایه گذاری کنید؛ این نوسانات با گذشت زمان به طور متوسط ​​کاهش یافته و در مجموع، منجر به هزینه کلی پایین تر برای شما می شود. هزینه پایه کمتر به سود شماست چرا که با قیمت سهام فعلی‌تان و سود وزیان غیرواقعی آن، رابطه دارد. هزینه پایه کمتر به معنای سود بیشتر هنگام صعود بازار با ضرر کمتر در روزهای نزولی بازار می باشد.

جایگزینی DCA صرفه جویی مبالغ بیشتر و سرمایه گذاری کل آن به صورت یکجا است. پیگیری استراتژی خرید شما را در روز صعودی پیش از ریزش بازار، به خطر می اندازد. این سناریو بزرگ ترین ضرر ناشناخته ممکن را ایجاد می کند. و درگیری احساسی با آن نیز دشوار است.

میان این دو انتخاب، یک گزینه میانه نیز وجود دارد. اینکه زمانی که اوضاع بازار خوب است به صورت منظم سرمایه گذاری کنید اما وقتی بازار یک طرفه شد، سرمایه گذاری خود را متوقف کنید. این الگو تضمین می کند که شما قیمت بالاتری از سهام مورد نظر خود را بپردازید زیرا تنها زمانی خرید می کنید که قیمت ها در حال افزایش است. ادامه سرمایه گذاری در تمام دوره های بازار، مبنای هزینه شما را پایین می آورد اما همچنین یک پایه سهم بزرگتر به شما می دهد تا بتوانید به پیشرفت خود ادامه دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد